Poprvé a naposledy byly zpřístupněny přibližně dva kilometry dopravní tepny – mosty, tunel nebo například biokoridor pro zvěř.

Návštěvníci obdivovali kromě stavby výjimečný výhled na údolí Labe a České Středohoří. „Je to nádhera. Snad se tu nebudou řidiči 
kochat výhledem a nebudou bourat," řekl jeden z návštěvníků.

„Přijela jsem se podívat i s naším malým synem. Četla jsem totiž, že už se sem turisté nikdy nedostanou. Rozhodně nelitujeme, i když jsme sem jeli až z Prahy. Je to technicky úžasná stavba. Při pohledu 
z Lovoše, kde jsme také byli, jsem musela uznat, že se dálnice tak nějak nenápadně protahuje krajinou, i když většina lidí to může vidět jinak. Žila jsem v dojmu, že je 
tu kvůli stavbě zdevastovaná krajina. Není to tak ani náhodou," sdělila Deníku Markéta Malá.

Stavitelé pustili návštěvníky na úsek u Prackovic nad Labem, podívali se i do tunelu a na most. Auta se po posledním nedostavěném úseku drážďanské dálnice projedou podle posledních odhadů v červnu 2015.

„Návštěvníky nijak nepočítáme. Ale odhadujeme je na tisíce," sdělila Magdalena Hanáčková, mluvčí kraje, který společně s Ředitelstvím silnic a dálnic jako investorem stavby a jejím zhotovitelem, společností Eurovia, Den otevřených dveří pořádal. Návštěvníci mohli využít autobusy zdarma a speciální vypravené vlaky. Na místě si pak většina z nich pochutnala na opečené klobáse za deset korun.

Od návštěvy rozestavěné dálnice návštěvníky neodradilo ani poměrně chladné 
a větrné počasí s neustálou hrozbou deště. Odměnou jim byla prohlídka rozestavěného tunelu u Prackovic nad Labem i mostu přes údolí V Ječkách. „Do těch míst se lidé už pěšky nedostanou, protože zde nejsou žádné sjezdy ani odpočívadla," řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM).

Dálnice má být dokončena v červnu 2015. Ani objev malé uhelné sloje a nestabilní podloží na stavbě křižovatky, která by měla dálnici D8 u Řehlovic napojit na již hotový úsek, by podle ŘSD neměly termín dokončení posunout. Dokončení stavby bude stát ještě čtyři miliardy korun.