Na tom aktuálně pracují zaměstnanci stavebních firem u jednotlivých stavebních objektů. Například u mostu přes silnici I/15 v Lovosicích právě kompletují jednotlivé části nové nosné konstrukce. V polovině července se chystají betonovat.

„Zahájení devadesátidenní výluky je naplánované na 1. srpna 2015. Práce ovšem probíhají už nyní, aby jich co nejvíce bylo hotovo už před výlukou a ta tak mohla být dodržena," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby, Marek Illiáš.

Most přes Labe rozeberou naposled
Snášení jednotlivých menších mostů má podle harmonogramu prací začít 3. srpna. Staré konstrukce bude zvedat a odvážet kolejový jeřáb. Na rozebírání velkého železničního mostu přes Labe se stavbaři vrhnou v termínu od 5. do 14. srpna.

Most, po kterém vlaky převážejí cestují desítky let, pak bude sešrotován. Celá jeho ocelová konstrukce bude nahrazená novou. Nový most však bude naprosto totožný s dosavadním, který dosluhuje.

Cílem generální opravy trati je, aby se na ní rychlost vlaků mohla zvýšit na 80, místy i na 90 kilometrů za hodinu. Nyní soupravy projíždějí padesátkou, na železničním mostě přes řeku je kvůli jeho špatnému technickému stavu rychlost snížená dokonce na 30 kilometrů za hodinu.

Místo vlaků budou lidé muset až do 29. října využívat náhradní autobusy.

O rekonstrukciPředmětem zakázky je předně rekonstrukce devíti mostních konstrukcí na zhruba tříkilometrovém úseku železnice z Lovosic do Žalhostic. Zahrnuje výměnu sedmipolového mostu přes Labe, mostu přes Modlu, přes silnici I/15, čtyř přemostění v Lovochemii, mostu v zátopovém území a mostu u křížení tratí na žalhostickém břehu Labe. Dílo v ceně přibližně 287 milionů korun provádí sdružení čtyř firem: SMP CZ, Chládek & Tintěra, HABAU CZ a Bilfinger MCE Slaný. Výluka na trati kvůli pracím potrvá od 1. 8. do 29. 10.