Lidé ve Štětí se musí připravit na komplikace. Během oprav nebude most přístupný autům ani pěším, prvních sedm měsíců ani vlakům na vlečku do papíren Mondi. Očekávaný konec uzavírky je 30. června 2020.

Pěším a cyklistům poslouží přívoz, který bude ve Štětí fungovat dle platného jízdního řádu. První loď podle něj vyrazila na svou plavbu ve 4.20 hodin v pondělí ráno. Slavnostní zahájení provozu pak proběhlo na hněvické straně Labe v 16 hodin.

Loď společnosti Pražské Benátky bude přes Labe jezdit každých 20 minut, ve špičkách bude její frekvence ještě častější. Kapacita přívozu je 40 míst a v provozu bude od 4.20 do 23 hodin. „Doprava přívozem je vhodná i pro kola a kočárky. Problém může nastat v případě většího počtu cestujících. V tom případě budou preferování cestující bez těchto dopravních prostředků,“ řekl místostarosta Štětí Miroslav Andrt. Dodal, že obzvláště v dopravní špičce bude přívoz jezdit kyvadlově téměř nepřetržitě, takže by k takovým omezením docházet nemělo.

Na hněvické straně řeky povede od přívozu osvětlená provizorní štěrková cesta k chodníku u parkoviště u vlakového nádraží. Pro ty, kteří k dopravě na hněvické nádraží využívali osobní automobil, je na štětské straně Labe pod rampou u sjezdu k nábřeží vybudované provizorní parkoviště pro zhruba 12 automobilů.

Očekávají se dopravní komplikace

V souvislosti s rekonstrukcí mostu se očekávají dopravní komplikace nejen v okolí Štětí, ale i v okolí Roudnice nad Labem. „Objízdné trasy stanoveny nejsou, ale na příjezdových trasách u křižovatek a důležitých sjezdech budou informativní tabule, které řidiče na uzavírku mostu upozorní,“ uvedla policejní mluvčí Pavla Kofrová.

Nejbližší přemostění řeky je v Roudnici a v Mělníku. Komplikace mohou nastat v květnu, kdy začnou tři etapy oprav silnice mezi Liběchovem a Mělníkem.

Problémy též mohou mít řidiči nákladních vozidel, kteří kvůli omezení tonáže mostu v Roudnici na 7,5 tuny budou muset použít most v Litoměřicích nebo Mělníku. Zdržení lze očekávat i na železničních přejezdech ve Štětí u horního nádraží a směrem na Stračí, a to kvůli zprovoznění staré vlečky do závodu Mondi z nádraží ve Štětí.

Činnost záchranářů by neměla rekonstrukce mostu narušit. Dostupnost složek integrovaného záchranného systému bude stejná jako dosud. „K dispozici jsou vozy záchranné služby jak z Roudnice nad Labem, tak z Litoměřic a Úštěka. V případě akutního stavu jsou k dispozici i vozy ze sousedního Mělníka,“ informoval mluvčí krajské záchranné služby Prokop Voleník.

Dopravní opatření na objízdných komunikacích též ovlivní provoz autobusových regionálních linek. „Upravené jízdní řády jsou k dispozici v Informačním centru ve Štětí a v kanceláři Dopravního podniku Ústeckého kraje ve štětské tržnici. Kapacitně budou posíleny autobusové linky do Prahy, kdy by měly v nejvíce frekventovaných časech jezdit kloubové autobusy a dojde i k rozšíření o 3 spoje denně,“ řekl Pavel Hoznédl ze štětské radnice.

Více místa pro pěší i cyklisty

Při rekonstrukci mostu dojde k zesílení nosné konstrukce tak, aby umožňovala souběžný přejezd těžkých nákladních vozidel společně s vlakovými soupravami na vlečce. Dojde i k rozšíření prostoru pro pěší a cyklisty. Ten bude na obou stranách rozšířen z 1,25 metru na 2 metry. Práce na mostě ve Štětí vyjdou na 197 milionů korun.