Opravenou nádražní budovu v Litoměřicích v úterý 10. července představil novinářům náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drmola. Stavební práce, které skončily v červnu, trvaly rok. „Rekonstrukce zvnějšku i zevnitř včetně nových rozvodů za 11,5 milionu byla náročná,“ podotkl Drmola.  Nádraží nyní podle něj konečně splňuje standard 21. století přesto, že jde o historickou budovu z roku 1898.

„Horňák“, jímž denně projde 1900 cestujících, je na okraji památkové zóny Litoměřic a donedávna jim dělal ostudu. Litoměřický místostarosta Václav Červín připomněl i nedávnou rekonstrukci nástupišť a peronů včetně přechodu přes koleje. „Pamatuji, jak jsme léta tajně přecházeli koleje a bylo naším snem, aby to bylo oficiální.“

Podle Jakuba Jeřábka z oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje byla rekonstrukce potřebná i proto, že úsek Litoměřice - Lovosice patří mezi čtyři nejčetnější relace v kraji s jedním z nejvyšších počtů cestujících. Slíbil, že díky opravě místní trati začne od prosince platit i lidem vstřícnější jízdní řád. Zruší otravné křižování v Žalhosticích a vlaky pojedou do Lovosic pouhých jedenáct minut.

Podle generálního ředitele společnosti Chládek a Tintěra Jana Kokeše byla oprava věcí prestiže firmy i proto, že sídlí naproti nádraží.