Překlene rokli
Ten má být dlouhý 122 metrů. Překlene rokli, jejímž středem protéká potok, a ve finále spojí dva dálniční tunely Prackovice a Radejčín. Každý z tunelů je přitom tvořen dvěma tubusy. Také most proto budou tvořit dvě samostatné konstrukce. Podpírat je mají dva betonové pilíře a dvě opěry, na kterých dělníci aktuálně pracují. Části ocelové konstrukce se vyrobí jinde, na místě je pak už jen smontují a usadí. Následně bude nutné přes most oba tunely propojit ještě technologicky.

Začali v březnu
Práce na založení mostu začaly v březnu. Předtím nechala firma Metrostav v místě provést dodatečný inženýrsko-geologický průzkum.

„Doplňující průzkum navázal na všechny předchozí průzkumné práce provedené v lokalitě mostního objektu a předportálového úseku obou navazujících tunelů Prackovice a Radejčín," sdělil Deníku mluvčí investora stavby, Ředitelství silnic a dálnic, Jan Studecký s tím, že průzkum současně ověřil a v určitých pasážích upřesnil založení předmětného objektu.

Dálniční tunelyNejvíce chráněné zóny Českého středohoří dálnice překračuje právě pomocí tunelů a mostu.

Tunel Prackovice (260, 270 m) prostupuje masiv hřebene kopce Debus ve vrcholové partii prackovického lomu, ústí na opačné straně úbočí nad údolím „Uhelné strouhy".

Tunel Radejčín (600, 620 m) s prackovickým tunelem jej spojí 122 metrů dlouhý most, podchází plochý Radejčínský hřbet východně od nádraží Radejčín

Práce podle Studeckého pokračují i v samotných tunelech, a to především na konstrukci vnitřního vybavení. Technologové nejprve vybaví prackovický tunel dlouhý v jedné tunelové troubě 260 a v druhé 270 metrů, poté přijde na řadu tunel Radejčín s jedním tubusem dlouhým 600 a s druhým 620 metrů.
Z delšího tunelu dálnice dále povede ještě přes jeden most překlenující polní cestu u Radejčína. Odtud se pak trasa dálnice svažuje kolem Habrovan až k Řehlovicím na Ústecku, kde se napojuje na již existující úsek Řehlovice – Trmice.

Plánovaný termín dokončení dálnice D8, respektive posledního nezprovozněného úseku Bílinka – Řehlovice, je stále konec roku 2016. Více než sanace zmíněného sesuvu, jejíž II. etapa má začít koncem letošního roku, nebo práce na mostu mezi tunely termín ohrožuje úsek u Řehlovic, u kterého se kvůli špatnému podloží a nalezeným ložiskům uhlí musí měnit projekt.

Stavba šestnáctikilometrového problematického úseku mezi Lovosicemi a Řehlovicemi začala už v roce 2007.