„Děti Země využily podrobného harmonogramu prací a aktuálního stavu rozestavěnosti dílčích staveb a pak mechanicky vypočítaly dobu výstavby,“ píše se ve zprávě.

Podle ekologů z výsledku průzkumu vyplynulo, že do konce roku 2010 může být hotový jen most přes Opárenské údolí, zbytek dálnice nejdříve až v roce 2012.

„Smluvním termínem zprovoznění dálnice D8 je i nadále prosinec 2010,“ uvedla to Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), investora stavby. „Na to, že DZ mají svůj vlastní termín, nehodláme reagovat,“ dodala.

Dále Vápeníková uvedla, že ŘSD nedávno zadalo audit, který má řádně prošetřit aktuální situaci rozestavěnosti D8. „Ten se samozřejmě týká i řady soudních kauz, kterými nás DZ neustále zaměstnávají,“ řekla mluvčí.

Předseda DZ Miroslav Patrik kontruje: „Paní mluvčí má bohatou fantazii, když do médií říká informaci, kterou kancelář generálního ředitele popírá.“ Ta podle něj informovala, že si žádnou analýzu o aktuálním stavu na D8 nikdy neobjednala.

ŘSD ještě chybí stavební povolení na samotnou trasu celé dálnice D8. Jeho obdržení komplikují soudní spory právě s DZ. Řadu Ústečanů nekonečný proces výstavby už unavuje. Možnost, že by se její uvedení do provozu opět posunulo, roztrpčuje například Petra Gabriela.

„DZ stavbu neustále zdržují. Nerozumím, proč to dělají, když bylo o stavbě rozhodnuto už dávno,“ rozčiluje se. Dalším jeho argumentem je, že se kvůli sporům nedá v úseku mezi Ústím a Lovosicemi jezdit. Gabriel za Ústečany dodává: „Tu dálnici chceme už dávno.“