Jsou nebezpečné
V uplynulých dnech bylo pod zchátralé betonové konstrukce umístěno bednění, nad nímž mají být oba mosty postupně rozebrány. Svým špatným technickým stavem hrozí již několik let, a přestože dlouhou dobu ohrožují bezpečnost na trati i nad ní, nikdo se dosud nehlásil k jejich vlastnictví.

„Situaci předcházely několikaleté soudní spory mezi městem Hoštka, Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) o určení vlastnictví. Soud rozhodl, že vlastníkem mostů je SŽDC, která nyní přistoupila k likvidaci,“ vysvětlil stavební referent města Hoštka Aleš Müller.

Jak potvrdil, technický stav obou mostků je skutečně špatný, chybí na nich zábradlí a pro zamezení vstupu na ně byly instalovány zábrany.

„Špatný technický stav nadjezdů, který by mohl ohrozit bezpečnost železničního provozu, řešíme již dlouhodobě a nyní máme nařízení Drážního úřadu k jejich odstranění. Oba nadjezdy jsou evidentně nepotřebné, již mnoho let je na ně zakázán přístup a po celou tuto dobu se nenašel subjekt, který by projevil zájem o jejich opravu a zprovoznění,“ uvedl Jiří Šťastný ze SŽDC.

Nechodí se tudy
Přestože připouští, že by to bylo na Štětský kopec po této cestě mnohem kratší než přes Hoštku, obyvatelé Velešic dnes mosty již nepoužívají.

„Nevím, jestli by se tu našel nějaký takový dobrodruh, ale já osobně bych se tam bála,“ komentovala stav mostů námi oslovená žena z Velešic.

„Na mosty jsem již nevkročila dobrých sedm let. Je tam vidět skrz. Už tehdy tam byla díra, že by se člověk mohl propadnout,“ poznamenala obyvatelka Velešic s tím, že oprava mostů již nemá smysl.

Trať zabezpečili
Průjezd vlaků pod mostky je již zabezpečen a jejich demolice proběhne za provozu. „Pod nadjezdy byly postaveny provizorní ochranné bárky, aby zabránily případnému ohrožení provozu na trati. Pod jejich ochranou budou jezdit vlaky i během bouracích prací, které proběhnou v měsících dubnu a květnu,“ uvedl Jiří Šťastný.

Jak dále vysvětlil, k omezení provozu na trati během prací nedojde, prakticky půjde pouze o omezení rychlosti vlaků. Dvě výluky lze očekávat až po zbourání mostů, a to na začátku června, kdy bude rozebráno dočasné bednění. 7. a 8.června tudy budou vlaky projíždět jen po jedné traťové koleji.

Podle informací Deníku by se mělo s pracemi na mostcích začít v úterý, od středy pak bude probíhat demolice. Práce budou stát SŽDC více než 4 miliony korun plus příslušnou DPH.