„Nápor dopravy ve Vaňově přetrvává již od roku 1998, co jsem se sem s rodiči přistěhoval s vidinou dostavby dálnice v roce 2002, což byl jeden z několika termínů dokončení D8. Problémy způsobuje zejména kamionová doprava, která se za posledních deset let výrazně navýšila," říká obyvatel Václav Hrdlička, který vedle problémů s nadměrným hlukem a znečištěného vzduchu upozorňuje také na časté autonehody na úseku z Ústí nad Labem do Lovosic.

„Kolony, rychlost řidičů, do toho frézování. Je to opravdu velmi špatné," komentovala situaci zaměstnankyně restaurace Kotva ve Vaňově. Obyvatelé se kvůli zvýšené dopravě bojí o své majetky a životy. „Kamiony jezdí rychle, jsou přetěžované a většina řidičů nedodržuje povinné přestávky, především pak Rumuni a Bulhaři," podotýká dále Hrdlička.

KOLONY. Dopravu ve Vaňově komplikuje frézování vozovky. Místní se nemohou dočkat zprovoznění dálnice.

Ústečtí policisté věnují Vaňovu od začátku školního roku zvýšenou ostražitost. „Policie v nepravidelných intervalech provádí měření rychlosti, a to i skryté měření. Do budoucna plánujeme dále na tuto komunikaci vysílat hlídky. Pro zajímavost, v minulém týdnu dopravní policisté v jednom případě naměřili řidiči, který po této komunikaci v části Vaňov jel, a to rychlostí 92 km za hodinu. Tento přestupek bude postoupen k vyřízení ke správnímu orgánu," sdělila ústecká policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Město Ústí nad Labem pak plánuje do Vaňova nakoupit nové rychlostní radary.

„Větší aktivita policistů pomůže jen v dodržování rychlosti, řidiči kamionů sice budou jezdit pomaleji, nicméně osobně si nedokážu představit jejich kontrolu. Denně se totiž bavíme o několika tisícovkách kamionů a na to zkrátka nemá policie dostatečné kapacity," dodal Hrdlička.

Obyvatelé se tak shodují, že jediným řešením je co nejrychlejší dostavba dálnice D8 a oprava zdejších silnic.