Zatím není počítáno s plavbami na píšťanskou pískovnu, ani dále „nahoru proti proudu do Roudnice a Štětí. Tyto trasy skončily kvůli malému zájmu cestujících.

„Už je jasné, že plavba na trase Ústí nad Labem Litoměřice bude obnovena. Plout tu bude loď z Děčína. Ještě jednáme o tom, jak pokrýt ztrátu z provozu," potvrdil Deníku Luděk Jirman z Destinační agentury České středohoří.

Zahájení dopravy na lince Ústí Litoměřice potvrdila také zástupky dopravce, Labské plavební společnosti s tím, že v příštích dnech bude upřesněn plavební řád i počty zastávek na trase.

Projekt osobní lodní dopravy tak bude po roční přestávce pokračovat. Provozovatel lodi Porta Bohemica v loňském roce oznámil, že již nevypluje z ekonomických důvodů. Během sezony se neobjevil žádný provozovatel, který by zde linku obnovil.

Pro Portu Bohemicu byla tragická sezona 2013. V té loď nesvezla ani tisíc pasažérů. V nejúspěšnějším roce 2009 přitom Porta přepravila přes 20 tisíc lidí.

„Sešlo se snad vše negativní, co mohlo. Nejprve povodně a s nimi související poškození pohonu lodi. Když voda opadla, museli jsme do opravny do Děčína s lodí ven na břeh kvůli opravě. Po několikatýdenním servisu jsme se nemohli kvůli suchu a nízkému stavu hladiny dostat zpět do Litoměřic. Zůstali jsme uvězněni v Děčíně. A ke konci prázdnin a v září už jsme ztrátovou sezonu nedohnali," přiblížil peripetie provozovatel lodi Karel Svoboda.

Společnost Labská plavební má domovský přístav v Děčíně, odkud pluje do Ústí a do několika německých měst. V současné době provozuje tři plavidla.