Majitel Vratislav Tomášek otevřel muzeum zhruba před deseti lety. Tehdy tu byly k vidění asi čtyři desítky veteránů. Úplně první ze současných exponátů si pořídil už po sametové revoluci. „Byla to Tatra 603, kterou jsem si sehnal a sám ji opravil. Stejné auto jsem měl i kdysi za mlada,“ vzpomíná Vratislav Tomášek na první impulz, který později vedl k založení muzea.
Zdroj: Deník
Mezi vůbec nejstarší kousky tu však patří například citroen z konce 40. let nebo aerovka. Ne všechna auta, která jsou mimo jiné i všechna pojízdná, mají stejného majitele. Některá patří i jiným nadšencům do starých aut. Dalších několik desítek aut skladují Tomáškovi v depozitu, ze kterého občas expozici doplňují. Mezi místní unikáty patří například formule wartburg, se kterou její tehdejší majitel v 60. letech jezdil závody i v domovském Terezíně.

Kromě aut a motocyklů je tu k vidění také historický zetor bez kabiny nebo stabilní motor vyrobený kroměřížskou firmou Lorenc. Takzvaný stabilák nechyběl v minulosti na žádném statku, kde poháněl například mlátičky na obilí. „Našel jsem ho v kovošrotu, ale chodí na otočení,“ popisuje zrenovovaný kousek Vratislav Tomášek.

Opravy levobřežní opěrné zdi Úštěckého potoka v úštěcké Údolní ulici jsou po zhruba roce hotové.
FOTO: Opraveno. Nábřežní zeď v Úštěku je po roce hotová

V nejbližší době se pustí do renovace modré škodovky MBX, kterou nedávno sehnal. Její žalostný stav si k ideálu ale vyžádá spousty hodin trpělivé a náročné práce. „Nyní mě také čeká všechny vystavené exponáty, které jsou po zimě zaprášené pořádně umýt,“ uzavírá majitel muzea s pohledem na rozlehlou plochu a desítky vozidel.

Muzeum v Pražské ulici je v sezóně od dubna do září otevřeno každý den od 9 do 17 hodin. Kromě už zmíněných modelů tu stojí také trabanty, dacie, lady, škodovky ale také značky Mercedes, Jaguár nebo Fiat.