Investor opravy, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), ale ještě nemá ani připravenou objízdnou trasu přes centrum města. Jak Deník již informoval, nejprve musí být postavena okružní křižovatka na Vojtěšském náměstí. Současný stav nevyhovuje pro průjezd nákladních vozidel.

„Rekonstrukce litoměřického mostu je plánována na jaro 2014 zahájení prací předpokládáme dle klimatických podmínek březen 2014," uvedl Václav Havlan z chomutovské pobočky ŘSD, který má projekt v gesci. Jenže přípravné práce se týkají pouze realizace objízdné trasy.

„Vše začne řešením dopravně inženýrských opatření, tedy zajištěním objízdné trasy včetně vybudování dočasné okružní křižovatky na Vojtěšském náměstí včetně realizace všech souvisejících úprav a přeložek inženýrských sítí a zařízení," konstatoval Václav Havlan a pokračoval: „Teprve potom bude následovat postupná demolice a rekonstrukce tří nevyhovujících mostů a opravu Tyršova mostu. Veškeré práce jsou plánovány na jednu stavební sezónu, to znamená dokončení do konce roku 2014."

A v jakém stadiu jsou přípravné práce? Podle Havlana, který má projekt na starost, v současné době je vydáno stavební povolení, zpracována zadávací dokumentace a zveřejněno předběžné oznámení k zadání veřejné zakázky.

„Vzhledem k tomu, že objízdná trasa je vedena městem Litoměřice, Ředitelství silnic a dálnic se rozhodlo z důvodu omezení bezpečnostních rizik zadat zpracování auditu bezpečnosti a dopravně inženýrské posouzení objízdné trasy," nastínil pracovník chomutovské ŘSD. „Tyto výsledky budou zohledněny v dokumentaci a projednány s odborem dopravy litoměřického městského úřadu a s policií."

V nejbližších dnech bude vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Investor stavby předpokládá, že zhotovitele ŘSD bude znát do února příštího roku. „A to, aby mohly být v březnu zahájeny stavební práce," dodal Václav Havlan. S dalším zdržením v přípravné fázi Ředitelství silnic a dálnic zatím nepočítá.