Jak uvedl, letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) investuje do komunikací více než 46 miliard korun. Otevřeny mají být dva opravené úseky dálnice D1 nebo dostavba estakády na rychlostní silnici R35 u Opatovic na Pardubicku.

Podle informací ŘSD se na severu Čech budou stavět hlavně silnice, které mají odlehčit obcím a městům. V říjnu by měl být hotov nový úsek silnice R6 mezi Lubencem a Bošovem. A začít má také výstavba přemostění na silnici první třídy číslo 27 u Velemyšlevsi na Lounsku nebo stavba tzv. Vilsnické spojky v Děčíně.

Pokračovat má také dostavba dálnice D8, kde stále není hotov šestnáctikilometrový úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Stavbu zdržel rozsáhlý sesuv a zbývá dostavět most mezi tunely Prackovice a Radejčín nebo mimoúrovňovou křižovatku u Řehlovic. Po mnoha odkladech by dálnice měla být v roce 2016 průjezdná.

„Já jsem vedení Ředitelství silnic a dálnic řekl, že bych si přál, abychom D8 otevřeli 10. prosince 2016," prohlásil vloni při zahájení prací na odstranění sesuvu na dálnici D8 ministr financí Andrej Babiš (ANO 2011).

Kromě toho bude ŘSD letos zahajovat či pokračovat ve výstavbě dalších 40 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Spolu s D8 je prioritou výstavba dalších dvou úseků jihočeské dálnice D3 a obchvat Přerova na dálnici D1.

Ministr Ťok slíbil, že se zasadí o zrychlení celkové rekonstrukce dálnice D1 do Brna. „Třináct úseků, které se budou teprve soutěžit, bude mít podmínku, aby se stavělo intenzivněji," řekl ministr. Stavět by se mělo sedm dní v týdnu, 24 hodin denně.

„Je nepřijatelné, aby úseky byly věčně zavřeny a nikdo tam neviděl nikoho pracovat," zdůraznil ministr. Zrychlení prací podle něj bude ale znamenat nárůst nákladů o 10 až 15 procent. Oprava nejvytíženější české dálnice by podle dosavadních předpokladů měla skončit v roce 2020.

Ministr Ťok se v České televizi vyjádřil i k tomu, že Česku hrozí nevyčerpání deseti miliard z fondů Evropské unie na dopravní stavby.

„Není prioritou vyčerpat vše, ale čerpat smysluplně," poznamenal ministr.