Celkem se na Vodním cvičišti sešlo deset posluchačů, které školí šest instruktorů. Během tří týdnů se učili ovládat tlačný motorový člun a laminátový člun.

„V první fázi jsme se věnovali převážně teoretické části a bezpečnosti při výcviku na vodě. Druhá etapa byla zaměřená na praktickou část, jako je obsluha jednotlivých dílů a soulodí a řízení samostatného plavidla a činnost s praporky,“ upřesnil velitel kurzu poručík Ondřej Bajer. Celý kurz vyvrcholí ve čtvrtek 25. června, kdy na účastníky kurzu čeká závěrečná zkouška.

"Zahrnuje teoretickou část, která obsahuje bezpečnostní opatření, strojní teorii, signály na vodě i otázky z konstrukce a údržby plavidel. Pak následuje praktická část. Je to v podstatě taková autoškola, kdy nejdříve musíte projít testem, potom jdete na jízdy a nakonec přijde technická část," popsal průběh zkoušky Bajer.

Nejtěžší z celého výcviku bylo podle účastníka kurzu desátníka Kamila Červenky všechno zkombinovat dohromady. "Umět řídit samotnou loď, pozorovat praporky, podle kterých se řídíme a zároveň i různé přístroje na palubní desce, občas vám z toho jde hlava kolem,“ poznamenal Červenka, který k pontonové rotě nastoupil teprve na začátku letošního roku.

„Kromě samotného řízení člunů, které je samo o sobě dost těžké, také hodně záleží na přírodních podmínkách. Jak silný je proud vody, jaký fouká vítr a podobně. Například v prvních dnech byla voda téměř stojatá, takže se plulo úplně jinak, než se pluje teď, po těch deštích. Řeka má mnohem větší průtok a s pontovými díly i s čluny se musí pracovat mnohem razantněji,“ doplnil Kamil Červenka.

Prioritou pontonové roty a zároveň 152. ženijního praporu je nyní připravit úkolové uskupení na bázi pontonové čety pro nasazení v zahraniční operaci eFP Lotyšsko. „S tímto cílem organizujeme nejen odborný výcvik na vodě, ale i další přípravy, tak aby byli příslušníci pontonové roty připraveni v polovině roku 2021 na zahájení plnění úkolů zahraniční operace,“ dodal velitele roty kapitán Josef Kurfiřt.