Ještě na začátku srpna však znělo stanovisko lovosického stavebního úřadu jasně: Zbývající stavební povolení by měla být vydána do konce srpna.

„Termín do konce srpna by byl dodržen, kdyby nám nechyběl jeden dokument z jiného úřadu. Ten již dorazil. Můžeme proto oznámit jeho doplnění do konkrétního spisu. Toto povolení by tak mělo být vydáno zhruba v druhé dekádě září,“ vysvětlil Petr Soldon, vedoucí lovosického stavebního úřadu.

Povolení už má například úprava vodoteče v Litochovicích, nebo kanalizace z retenční nádrže u Lovosic, která je nezbytná pro uvedení do provozu úseku Lovosice – Bílinka. To je plánováno na letošní prosinec. Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martiny Vápeníkové prosincový termín zatím ohrožen není.

„Pokud půjde o skluz tři týdny, prosinec stavební firmy zvládnou,“ potvrdila v poslední srpnový den mluvčí.

Klíčový je podle ní konec letošního roku. „Je nutné aby byla všechna stavební povolení pravomocná do konce roku 2011. V tom případě bychom začali se stavbou na všech chybějících částech a dálnice by byla dokončena v roce 2014,“ doplnila mluvčí.

Poslední úsek dálnice přes České středohoří v délce 16,4 kilometru, který bude stát kolem 11,7 miliardy korun, je totiž placený z evropských dotací. Česko musí přidělené peníze spotřebovat do roku 2015.

Klíčové je pro stavbu například povolení na křižovatku u Řehlovic. Na její výstavbu totiž ŘSD potřebuje 30 měsíců. Už v minulosti avizovalo, že ji nelze postavit rychleji