Zájem o to mají rodiče, kteří založili občanské sdružení Waldorfská iniciativa Litoměřice. V Ústeckém kraji waldorfské vzdělávání – alternativa ke klasické pedagogice, jakéhokoliv stupně chybí.

„Usilujeme o realizaci předškolního a školního vzdělávání v Litoměřicích a okolí s cílem vychovávat v dítěti svobodnou osobnost člověka, všestrannou, tvořivou, samostatně a pružně myslící, nepodléhající manipulaci, schopnou komunikovat, pracovat v týmu, zodpovědnou za sebe a za svět,“ vysvětluje předseda sdružení Tomáš Bitrich profil dítětě po absolvování waldorfské školy.

Jak dále uvedl, u nás i v zahraničí vznikají waldorfské školy a školky z iniciativy rodičů a fungují v těsném spojení s těmito zakládajícími skupinami. „Chtěli bychom proto ve spolupráci s městem uvést v činnost školku a školu tohoto typu založenou na zájmu rodičů,“ říká předseda.

Sdružení se svým záměrem již oslovilo litoměřickou radnici a čeká na vyjádření a případné jednání. Druhý místostarosta Jiří Landa o zajímavém plánu ví.

„Já osobně s waldorfskou školou nemám problém. Domnívám se, že některým rodičům a dětem může vyhovovat. Nebránil bych se tuto možnost nabídnout v Litoměřicích.“

První místostarosta a zároveň pedagog Václav Červín zatím o této aktivitě neslyšel. „Všechny takové iniciativy se mi dostávají do rukou,“ podivil se. Není prý ani nepřítelem, ale zároveň ani zastáncem alternativních způsobů vyučování. „Z pozice radního nebudu něčemu takovému bránit,“ sdělil.

Pro zázemí školky bude nyní nutné vybrat vhodnou budovu, nejlépe v Litoměřicích. „Pěkné prostory nám nabídl ale i třeba Kamýk. Měli bychom již i pedagožky, které musejí mít pro waldorfské školství kvalifikaci,“ sdělil Bitrich s tím, že zájem o waldorfské školství projevili také studenti ústecké univerzity.

V případě vzniku waldorfské základní školy nebo waldorfských tříd, by zde mohli najít uplatnění.