Akce bude probíhat jako volná prohlídka úseku stavby od dálničního mostu přes údolí V Ječkách až po pražský portál tunelu Prackovice.

„Cílem je seznámit návštěvníky s rozestavěností posledního chybějícího úseku dálnice D8 Praha – státní hranice. Trasa nedokončeného úseku mezi Lovosicemi a Řehlovicemi prochází chráněnou krajinnou oblastí České středohoří," uvedla Magdalena Hanáčková, mluvčí Ústeckého kraje.

„Den otevřených dveří Vás zavede do míst, kam se už nikdy pěšky nedostanete, protože zde nejsou žádné sjezdy ani odpočívadla," zve radní pro dopravu Jaroslav Komínek na akci, které se zúčastní i Klub českých turistů. Po dálnici totiž povede část pochodu Putování okolím Lovoše.

Jako dopravu na tuto akci je možné ve směru od Prahy či Ústí nad Labem využít železniční dopravu, je možné z osobních vlaků vystoupit přímo pod místem konání akce.

Vlaky zde zastavují v hodinovém intervalu a na ně navazují autobusy, které návštěvníky zdarma odvezou až k samotné stavbě dálnice. Další možností je využití vlakového spojení na lince U6 Teplice – Lovosice. Parkování osobních automobilů pak bude možné jen v omezené míře," informovala mluvčí.

Zájemci o návštěvu Dne otevřených dveří mohou výlet spojit i s dopravním zážitkem. Mimořádnou jízdu historickou vlakovou soupravou po „Švestkové dráze" z Mostu přes Třebívlice a Třebenice do Lovosic a dále ke Dni otevřených dveří do zastávky Dobkovičky v Českém středohoří zajistily České dráhy.Švestková dráha - ilustrační foto.

Vlak vyjede v 8:25 z Mostu 
a po „Švestkové dráze" projede do Lovosic, odkud bude přímo bez přestupu v 10:03 pokračovat do Teplic. Cestující Den otevřených dveří navštíví ze zastávky Dobkovičky, odkud je přistavené autobusy odvezou k místu zpřístupnění stavby pro veřejnost. Zpět proběhne cesta po Švestkové dráze po dojezdu vlaku od dálnice do Lovosic.

„Odjezd z Dobkoviček bude v 17:27. Mezitím bude historická souprava tvořená dvěma motorovými vozy a jedním vloženým jezdit celý den na lince U6 Lovosice – Teplice 
v Čechách, přičemž se bude střídat s druhou soupravou tvořenou dvěma spojenými jednotkami RegioNova," dodala Magdalena Hanáčková.