„Telefonáty, emaily, stížnosti. Je toho hodně," sdělil vedoucí dopravního odboru na litoměřickém městském úřadě Jan Jakub. Problematikou dopravy se zabývá i subkomise dopravy při radě města. „Jsme spíše poradním orgánem, nakonec rozhodují radní. Také se k záměrům vyjadřuje dopravní policie," vysvětlil.

„Projednáváme, co je možné a nemožné. Zda to opatření má nějaký smysl, či nikoliv," konstatoval Jan Jakub. „Není v našich silách regulovat dopravu, přestože si to obyvatelé města myslí."

Nejčastěji si lidé přejí z ulice udělat jednosměrnou, aby mohla parkovat auta a rovněž aby dopravní intenzita polevila. Tak jako třeba v ulici Liškova.

„Komise se zabývala žádostí o zřízení jednosměrného provozu v ul. Liškova v návaznosti na v minulosti provedené změny (zjednosměrnění) v okolních přilehlých ulicích, navrácení obousměrného provozu a parkování do ul. E. Krásnohorské, Šafaříkova a Dobrovského.

Komise jednoznačně nedoporučuje realizaci jednosměrného provozu v ul. Liškova, neboť tato je prakticky jediným komunikačním spojením pro nákladní dopravu v rámci zásobování obchodu Lidl," stojí v zápise komise z listopadového jednání.

Naopak ulice Svatováclavská by se mohla stát slepou ulicí.

Komise se zabývala i regulací dopravy, třeba instalováním zpomalovacích retardérů jako např. v ulicích Masarykova. Obyvatelé města si přáli retardér před finančním úřadem. „Z důvodu velkého množství průjezdné dopravy a hustoty provozu komise takovou realizaci jednoznačně nedoporučuje," stojí v zápise.

To v ulici Mrázova komise doporučila zvýšit bezpečnost chodců nasvícením přechodů, především u křižovatky Mrázova Stránského. Mělo dojít i k rekonstrukci zábradlí, uvádí zápis.