Motoristé se u nich hlásí k přezouvání pneumatik zatím ještě bez fronty, za týden se však situace může dramaticky změnit. Současnou výhrou není jen ušetřený čas, ale i peníze, pokud je přezutí spojeno s nákupem nových pneumatik.

„Stále, do vyprodání zásob, platí slevy na vybrané druhy u některých značek zimních pneumatik. Například u běžného rozměru pro automobil Škoda Fabia může zákazník při nákupu čtyř pneumatik ušetřit až 1 400 korun," říká Václav Lipš, majitel žalhostického pneuservisu.

Firma, která zajišťuje rovněž služby autoservisu, musí v tuto dobu posílit provoz pneumatik, aby uspokojila s přezutím co nejvíc zákazníků. „U osobních automobilů zvládneme za hodinu přezout až pět vozidel, u nákladních vozů je doba mírně delší," dodává Václav Lipš.

Podobné zkušenosti mají všechny pneuservisy a autoservisy, které fungují na Litoměřicku prakticky v každé větší obci. Řidiči, kteří mají na voze starší pneumatiky, by si měli změřit hloubku dezénu, jež by neměla klesnout pod čtyři milimetry. Odborníci říkají, že pneumatiky mají svou životnost, neměly by být starší čtyř let.

Zimní obutí platí v Česku pro období od 1. listopadu do 30. března, a tedy nejen na úsecích označených dopravní značkou „zimní výbava", kde se policie zaměří na častější kontroly. Postihy za porušení pravidel jsou citelné nejen pro peněženku, ale i body.

Ještě přísnější jsou například v sousedním Německu. Zimní pneumatiky musí být na vozidle při jízdě na vozovce se souvislou vrstvou sněhu, ledu či námrazy a při teplotě, která klesne pod sedm stupňů Celsia. Od letních se liší nejen speciálně upraveným vzorkem dezénu, ale především směsí materiálu, která dělá pneu měkčí.