Ve fotogalerii najdete i názory občanů k jednotlivým nádražím!

V anketě vyjádřete svůj názor, hlasovat lze vždy po 30 minutách až do neděle 10. února do 16 hodin!

Zatímco jiná města mají rekonstruované autobusové ter-minály, obyvatelé v regionu na to mohou zapomenout. Pouze v Roudnici nad Labem se při revitalizaci Karlova náměstí zastávky modernizovaly. „Vadí mi, že autobusové nádraží je roztahané a nepřehledné," zhodnotila nový terminál roudnická obyvatelka Hana Friessová.

Roudnice nad Labem před čtyřmi lety získala na zásadní rekonstrukci centra desítky milionů korun z evropských fondů. Na ty však nejsou momentálně schopna dosáhnout ostatní města, zejména Litoměřice.

Právě ty usilovaly o miliony korun z ROP Severozápad. Dotační program je ale nyní pozastaven kvůli loňským skandálům. Navíc oba kraje na severozápadě Čech budou muset vyřešit,  jak zaplatí 2,5 miliardovou korekci, kterou vyměřila Evropská komise.

Na získání dotace se při rekonstrukci autobusového nádraží spoléhaly Litoměřice. Několik let zpracovaný projekt je momentálně v šuplíku a pravděpodobně ještě dlouho bude. I kdyby však ROP Severozápad obnovil možnost čerpání dotací, litoměřický terminál by mezi úspěšné projekty pravděpodobně nepatřil. V minulosti to potvrdil 
i místostarosta Karel Krejza 
s odkazem, že Litoměřice dostaly stovky milionů korun na výstavbu zimního stadionu 
a komplexní revitalizaci gotického hradu.

„Autobusové nádraží je nepřehledné, není jasné, ze kterého stanoviště jede jaký spoj," uvedla litoměřická obyvatelka Barbora Vorlíčková.

Právě nový terminál je navržen ve tvaru oválu, s vnějším obvodem tvořeným komunikací s jednosměrným provozem a vnitřním nástupištěm pro deset odjezdových stání se zubovým uspořádáním. Přestavbou prostoru má vzniknout parkoviště s kolmým stáním pro téměř osm desítek vozidel. Součástí terminálu má být i informační systém.

Na dotaci pro revitalizaci „autobusáků" spoléhají i v Lovosicích a Libochovicích. „Nádraží patří městu. V minulosti jsme měli v plánu ho rekonstruovat, ovšem nenašli jsme dotační program. Zkoušeli jsme získat dotaci v rámci cestovního ruchu, ale nevyšlo to. Město na rekonstrukci 
z rozpočtu nemá. Na letošek nic neplánujeme a v budoucnu se uvidí," uvedla libochovická starostka Jana Holá.

Nevzhledná asfaltová plocha bude i nadále v prostoru přednádraží v Lovosicích. Radnice investice směřuje do jiných částí města. „Současný stav autobusového nádraží je nám dobře znám.  Protože se jedná o zhruba 17 milionovou investici, hledáme v současné době vhodný dotační titul," sdělila místostarostka Vladimíra Nováková.

Ve Štětí může nádraží i skončit
Paradoxní situace je ve Štětí. Autobusové nádraží v minulosti koupil obchodní řetězec Lidl. Ten před dvěma lety usiloval o změnu územního plánu, aby mohl v této části města postavit prodejnu. Nakonec radnice řetězci vyhově-la s tím, že  vybuduje prodejnu a modernizuje i nádraží.

„Autobusové nádraží by potřebovalo rekonstrukci. Chybí tu lavičky a odpadkové koše," uvedl občan Štětí Miroslav Brabec.  Jenže jak Deník zjistil, nádraží spíše v budoucnu skončí. „Můžeme dávat jen připomínky,  jak má vypadat. Je to ale složitější. Nádraží je momentálně v projektu i s prodejnou. Ten záměr se pravděpodobně realizovat nebude. Pokud se bude opravovat most, musí se vybudovat nový sjezd do prostoru nádraží. Jednání probíhají, řeší to krajský úřad," sdělil štětský starosta Tomáš Ryšánek.