ČSAD Slaný Litoměřicím zaplatí 250 000 korun a město vezme zpět žalobu na vydání bezdůvodného obohacení v celém rozsahu. Navíc v budoucnu již nebude uplatňovat narovnané nároky. Dopravce není povinen uhradit příslušenství dlužné částky a náklady soudního řízení nese každá ze smluvních stran sama.

„Všechno to vzniklo díky tomu, že jsme od Dopravního podniku Ústeckého kraje převzali do své správy autobusové nádraží, a to za úplatu. A následně jsme, jako město, rozhodli, že bude vjezd do areálu nádraží zpoplatněn. Klasicky: Používají náš majetek, zaplatí za to,“ vysvětlil počátky sporu litoměřický místostarosta Karel Krejza.

Město si stanovilo sazebník. „Princip byl takový, že se nejprve stanovila poměrně vysoká částka, se kterou dopravci nesouhlasili. My jsme s nimi pak uzavřeli dohodu, že se částka snižuje na polovinu, s čímž souhlasili. Ale vyjednávací a schvalovací proces trval měsíce. A zatímco ostatní dopravci své závazky splatili, ČSAD Slaný nikoliv. K dohodě nedošlo,“ nastínil okolnosti vzniku konfliktu Krejza.

„Nyní si své závazky plní. Ale předtím došlo ke sporu a město vyčíslilo částku kolem 750 tisíc korun, kterou chtělo uhradit. ČSAD Slaný s tím nesouhlasilo,“ sdělil místostarosta.

„Dopravce argumentoval tím, že v době, kdy ČSAD Slaný přebíralo dopravní obslužnost v kraji po té krizi, tak neměli informaci, že něco mají platit. Oni měli smlouvu s Ústeckým krajem, avšak v ceně nebyly zahrnuty poplatky za vjezd na naše nádraží, protože to tehdy nikdo nevěděl,“ řekl Krejza. „Ale ani město nechtělo ustoupit a trvalo na poplatcích za vjezd. Nakonec k té současné dohodě došlo na konci minulého roku.“

Podle místostarosty se nakonec přihlédlo k aktuální situaci a poskytla se i sleva.