VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Anticena za billboard. Ženy ponižuje, shodla se porota

Litoměřice - Sexistické prasátečko 2017 získaly billboardy firmy Feko-Lt.

28.11.2017 1
SDÍLEJ:

Reklamní poutač, který vyhrál anticenu Sexistické prasátečko.Foto: Deník / Pech Karel

Vulgárním způsobem ponižuje ženy, propaguje násilí a prodává prostřednictvím sexu. To je verdikt odborné poroty anticeny Sexistické prasátečko 2017 o billboardu litoměřické pobočky pražské odpadové firmy Feko-Lt. Výjev polonahé modelky na záchodě doprovází text „Výcuc všeho, co smrdí“.

„Jsou to dohady o ničem,“ mávl rukou nad hodnocením odborníků majitel firmy specializované na čištění kanalizací a likvidaci odpadu Pavel Vlk. Reklama prý funguje.

„Názory feministek nebo jiných vyhraněných skupin, které nadto nezákonně používají reklamy cizích subjektů ke svým účelům, mě nezajímají,“ dodal Vlk.

Záměrem víc než 6 let staré reklamy podle něj nebylo nikoho pohoršovat. Jeho firma neuvažuje o tom, že by sundala billboard z relaxační zóny u Labe, kam chodí i maminky s dětmi. „V době uřezávání hlav a skoro veřejné pornografie mi na tom nepřijde nic nenormálního,“ uvedl Vlk.

Billboardy firmy Feko-Lt, kterých je v okolí několik, jsou místním trnem v oku. „Znechucuje muže i ženy různých profesí,“ říká o reklamě socioložka a genderová expertka žijící v Litoměřicích Lenka Simerská.

„Ten výjev je primárně hnusný. Proč ho máme vnímat, když jdeme na procházku, za sportem nebo nastupujeme na loď?“ ptá se Simerská. Poukazuje na to, že i když je celá záplava mediálního obsahu na hraně pornografie, neznamená to, že ho máme přijímat a s nadsázkou pouštět přímo do školky.

NA VEŘEJNOST NEPATŘÍ

Podle socioložky nemá veřejný prostor kopírovat úroveň obecného nevkusu a pokleslosti, naopak by ji měl udržovat. Lituje, že doba, kdy podnikatel svou reklamou veřejný prostor okrašloval, je pryč. „Můj pradědeček měl jako živnostník reklamu na lavičce na vycházkové trase za městem a dal si záležet, aby byla krásná,“ vzpomíná Simerská.

Anticeny, poukazující na sexismus v reklamě, vyhlásila organizace Nesehnutí minulý pátek v Brně. Mezi experty nechyběl filmový kritik Kamil Filla, novinářka Jana Ciglerová nebo právnička Barbara Havelková z Oxfordské univerzity.

Cílem reklam, jako těch na firmu Feko-Lt, je podle nich šokovat nějakou formou násilí založeném na dominantním postavení mužů nad ženami.

Většinou zobrazují části těla a různé sexuální akty, často používají dvojsmysly. V 9. ročníku anticeny Sexistické prasátečko, do níž se hlasováním zapojila i veřejnost, dále „bodovaly“ reklamy Free Radia, pivovaru Modrá hvězda nebo personální agentury Rich Service.

Více o soutěži zde: https://prasatecko.cz/

Autor: Jaroslav Balvín

28.11.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Hasiči pomáhali kočce se sklenicí na hlavě

Sníh působil dopravní komplikace u Jenčic.
10

OBRAZEM: Sníh působil dopravní komplikace na Lovosicku

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

FOTO: Na biskupství jsou knihy, které voní tajemstvím

Litoměřice - Bibliotéka litoměřického biskupství působí jako z dobrodružného filmu.

Tříletý polobezdomovec a brutální agresor v tramvaji: Prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve čtvrtek 14. prosince 2017.

Moc prvňáčků. V Litoměřicích změnili spádovost škol

Litoměřice – Zastupitelé na svém jednání schválili novou spádovost základních škol. Do první třídy ZŠ Ladova se totiž letos hlásilo ze spádového obvodu více dětí, než mohla škola přijmout.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT