Právě v blízkosti zde stojících rodinných domů vyroste komerční a bytové centrum Lineta. A do několika let má být postaven i přivaděč, který je oficiálně označován jako sjezd Michalovická. Tedy dvoupruhová komunikace, která je řešena v rámci stavby D8-II/247 – přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky II. část.

„V případě, že dojde k realizaci zamýšlených staveb v dané lokalitě, rádi bychom věděli, jak bude vypadat dopravní řešení,“ napsal na litoměřickou radnici za obyvatele dotčených domů Ivo Horner. „Prosím dále o informaci, zda bude dolní část ulice 28. října v průběhu od ul. Plešivecké po ul. Kamýckou sloužit jako hlavní zásobovací trasa pro supermarket Lidl a další provozovny, které by v její blízkosti případně vznikly.“

Deník mohl nahlédnout do odpovědi, kterou Horner získal od odboru územního rozvoje litoměřické radnice. Jak tedy má lokalita po výstavbě vypadat?

„Sdělili mi, že z katastrální situace stavby, na níž bylo vydáno územní rozhodnutí, vyplývá, že hlavní zásobovací trasa pro objekt potravin je vedena z Kamýcké ulice přes nově navrhovaný kruhový objezd,“ popsal Horner odpvěď, kterou dostal písemně.

Dalším dotazem směrovaným litoměřické radnici se obyvatel Ivo Horner chtěl dozvědět, jak se změní doprava v lokalitě, až bude zprovozněn přivaděč.

„V souvislosti s plánovaným obchvatem města (tj. komunikačním napojením na most gen. Chábery) žádám o informaci, zda se v této souvislosti počítá s přímým sjezdem do ul. 28. října v místě dnešního železničního přejezdu,“ napsal v dopise. „Pokud ano, zda bude přistoupeno k rekonstrukci dolní části ul. 28. října ve shora naznačeném průběhu.“

A jaká je odpověď města? „Napsali mi, že z plánované stavby přivaděče bude přímý sjezd do ulice 28. října. Sjezd z přivaděče k objektu Lidlu bude zajištěn sjezdem přímo do Kamýcké ulice,“ nastínil Horner.

Ten nechce být vnímán jako odpůrce plánovaného supermarketu, avšak domnívá se, že stavba komerčního centra se do této litoměřické lokality nehodí.

„Požádal jsem odpovědné orgány města, tedy jak představitele samosprávy, tak i pracovníky městského úřadu, aby před konečným rozhodnutím o zamýšlené stavbě Lidlu a stavbě obchvatu, znovu zvážili nejen stav komunikací v dané lokalitě, ale též otázky dopadu těchto staveb na životní podmínky,“ sdělil Deníku Horner. Ten by si také přál, aby radnice opravila vozovku ulice 28. října.