Ústecký kraj, jako investor opravy komunikace, totiž zprůjezdnil silnici v Sebuzíně – spojnice přes Tlučeň je tak volná.

Silnice III/24721 nebyla průjezdná kvůli havarijnímu stavu mostu přes železniční trať. Kraj se navíc rozhodl vybudovat zcela novou okružní křižovatku na silnicí II/261. Docházelo zde totiž k vážným nehodám a silnice se začala propadat do sklepů, čímž došlo ke zřícení opěrné zdi.

Náročná oprava opěrné zdi a stavba nového mostu stála Ústecký kraj 100 milionů korun z krajského rozpočtu.

„Ta cena mě šokovala,“ zhodnotila náklady na stavbu starostka Žalhostic, kterými kvůli uzavírce jezdila skoro všechna auta, Alena Vacková. „Doufáme, že se sníží počet aut přes obec, ikdyž se jedná jen o osobní auta,“ uvedla.

Podle Vackové se změna netýká kamionové dopravy. „Snad se hlavně ráno a odpoledne sníží počet aut, které Žalhosticemi projedou. Navíc teď o prázdninách je provoz ještě větší.“

Přestože okružní křižovatka v Sebuzíně má snížit rychlost a tím i hlučnost projíždějících vozidel a napomoci zklidnění dopravy v obytné části obce, která je součástí Ústí nad Labem, zprůjezdněním silnice se naopak zvýší provoz kolem Tlučně.

Zdejší komunikace je přitom v havarijním stavu a momentálně na ní probíhají stavební úpravy. Poškozeny jsou krajnice a dokonce jsou sesunuty svahy, místy chybí i svodidla.

Podle krajské mluvčí Magdaleny Hanáčkové by silnicí mohlo projíždět až 1870 vozidel za den, tak jak to vyplývá z odhadů ze sčítání dopravy v roce 2005 a 2010. „V úseku, kde se okružní křižovatka nachází, bylo nasčítáno v průměru 6942 vozidel za 24 hodin,“ konstatovala mluvčí.

Zvýšit se má i bezpečnost chodců v Sebuzíně. Součástí křižovatky jsou i nasvícené přechody. Kraj nechal postavit i nové opěrné zdi, celkově nová křižovatka vypadá velkoryse.