Vyučující berou do rukou třídní knihu, seřazují žáky, kteří rychle opouštějí lavice, vzorně a bez zbytečné paniky pak všichni mizí ze tříd i chodeb školy.
Od vyhlášení poplachu to trvalo pouhé tři minuty do chvíle, kdy bylo všech zhruba 110 dětí a další pracovníci školy v bezpečí na venkovním prostranství.

Na místo v tu chvíli vyrážejí tři hasičské jednotky. Jedna dobrovolná z Chotiměře. Další je lovosický výjezd, který startuje z litoměřické požární stanice, doprovází jej třetí jednotka – litoměřičtí hasiči se speciální plošinou. Podle hlášení se totiž nestihli dva žáci evakuovat a zůstávají uvězněni v zadýmovaném kabinetu, kde vypukl požár.

Naštěstí jde jen o taktické cvičení, jak vysvětluje velitel zásahu Pavel Fulín. „Akce má za úkol prověřit dojezdové časy, orientaci ve škole a jejím okolí a také přístupnost areálu, zda sem technika vůbec projede,“ vysvětluje velitel.

Jako první na místo přijíždějí chotiměřští dobrovolní hasiči. Děti tleskají. Po debatě s velitelem několik hasičů vbíhá s dýchacími přístroji do školy, hledají školáky, kteří tu zůstali. Ostatní natahují hadice, spouštějí čerpadla, kontrolují budovu a okolí.

V tu chvíli k zásahu přijíždějí lovosičtí policisté. Děti opět tleskají. Za několik minut přijedou i lovosičtí a litoměřičtí hasiči. Ani ti nejsou o potlesk žáků ochuzeni. Komunikují s velitelem zásahu a následně vyráží jeden z hasičů na plošině do okna kabinetu, kde mají být uvězněni dva žáci.

Po krátké chvíli už jedou oba na plošině dolů k ostatním. Děti bouřlivě tleskají. Za několik minut je cvičný zásah u konce.

„Průběh akce a záchrana dvou dětí, to bylo bezvadné. S průzkumem objektu a hašením jsem také spokojen. Stejně tak s komunikací. Šlo o plánované cvičení, o kterém věděl pedagogický sbor, děti ne. Konkrétně se jednalo o simulovaný požár kabinetu. Bylo to první takto rozsáhlé cvičení, budem se snažit jich dělat více,“ zhodnotil Pavel Fulín, velitel zásahu a zároveň velitel jednotky chotiměřských dobrovolných hasičů.

Rychlost žáků a pedagogů ocenila i ředitelka školy L. Malíková. „Děti byly tak rychlé, protože vědí, co při poplachu dělat. Požární poplach cvičíme dvakrát do roka,“ sdělila ředitelka.