Okamžité řešení
Důvodem je dlouhodobě neřešený havarijní stav pevnostní zdi pod silnicí. Ta se místy propadá a těžká vozidla by se kdykoliv mohla zřítit do šancí pevnostního systému.

„Opatření bylo nutné provést z důvodu oddálení dopravy od krajnice. Zúžení vozovky jsme konzultovali s dopravní policií,“ uvedl Josef Landa, silniční technik odboru dopravy litoměřického městského úřadu.

Právě odbor dopravy nařídil v pondělí Správě a údržbě silnic (SÚS) Ústeckého kraje, aby okamžitě osadila v délce celého úseku zábrany.

Značky nevydrží
„Toto provizorní dopravní značení bylo provedeno na základě stanovení odboru dopravy a Policie ČR. My jsme ovšem přesvědčeni, že tady dlouho nevydrží,“ uvedl vedoucí litoměřického provozu SÚS Vlastimil Filous.

Jak vysvětlil, SÚS se obává, že dopravní značky, jež nejsou zrovna levnou záležitostí, zničí kamiony, nebo budou odcizeny. Na silnici zůstal prostor široký 6 m, především v prudké zatáčce u mostu ale budou podle Filouse nastávat velké dopravní komplikace.

Řešení provozu kyvadlově s pomocí mobilních semaforů neprošlo kvůli zdržování dopravy.

Zmíněné dopravní značení pravděpodobně zůstane v místě ještě dlouho. Na řešení situace, o které se ví již několik let, totiž nejsou peníze.

Léta dohadování
Dlouhou dobu se táhnou spory o to, kdo zeď opraví. Hradby jsou součástí pevnostního systému města, to však upozorňuje na velký provoz jako hlavní důvod devastace zdi.

„Zeď je naše, tu se pokusíme opravit. Věcí SÚS je pak opravit si silnici a zpevnit podloží,“ uvedla starostka Terezína Růžena Čechová.

Jak dodala, opravu zdi nemůže Terezín zvládnout ze svého rozpočtu. Pokusí se proto získat dotace. Realizace je možná nejdříve příští rok.