Pokud tuto dotaci získá, bude ještě v letošním roce zahájena kompletní přestavba celého prostoru stanovišť autobusů.

„Předpokládám, že už v červnu budeme vědět, zda jsme uspěli. Pokud ano, jsme připraveni zahájit ve druhé polovině tohoto roku realizaci rekonstrukce tak, aby modernizované autobusové nádraží začalo fungovat v prvním čtvrtletí roku 2013,“ informovala Zdenka Klenorová, vedoucí odboru územního rozvoje městského úřadu.

V oválném tvaru s parkovacími místy
Nové autobusové nádraží je navrženo ve tvaru oválu o rozměrech 105 x 35 metrů, částečně zastřešeného, s vnějším obvodem tvořeným komunikací s jednosměrným provozem a vnitřním nástupištěm pro deset odjezdových stání se zubovým uspořádáním pod úhlem 45 stupňů a jedním nástupištěm pro linky městské hromadné dopravy. Přestavbou prostoru vznikne také parkoviště s kolmým stáním pro téměř osm desítek vozidel.

„Dnes zde nejsou žádná parkovací místa a současná nástupiště, která jsou ve třech řadách, zabírají zbytečně velký prostor, který ani není využívaný,“ popsala současný stav Zdenka Klenorová.

Součástí projektu je i stavba veřejných záchodů, výsadba nové zeleně a celkové zkulturnění prostoru. O odjezdech a příjezdech autobusů bude informovat digitální informační systém.

„Projekt však bude realizován pouze v případě získání dotace,“ upozornil místostarosta Karel Krejza.

Celkové náklady na rekonstrukci litoměřického autobusového nádraží totiž dosahují padesáti milionů korun. Rozpočet města počítá pro letošní rok s uvolněním devíti milionů korun, jako s podílem k získané dotaci.