Ti, kteří do vlaku ale nastoupili a nedojeli včas, nemají žádnou možnost získat odškodné. „Pokud cestující neodcestovali, mohou zažádat o vrácení jízdného. Měli by tak ale učinit bez odkladu. Pokud odcestovali, není žádná kompenzace zpoždění možná. Podle směrnic EU není v případě kalamitního stavu nárok na náhradu škody ze zpoždění vlaku,“ vysvětlil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Osobní pokladny ve stanicích ČD vracejí v případě nenastoupení jízdy z důvodu zpoždění cestovné v plné výši, a to pouze v první den platnosti jízdenky. Ti, kdo chtějí vrátit lístek staršího data, musí zažádat o náhradu jízdného formou reklamace (jízdné nemusí být vráceno okamžitě, je nutné prokázat nenastoupení jízdy).

Jedná se i o náhradu části jízdného u cestujících, kterým z důvodu zpoždění vlaku ujel přípoj v přestupní stanici.