Silnice je uzavřena pro nákladní vozy nad 3,5 tuny. Doprava je omezena na jeden pruh a řídí ji kyvadlově semafor.

„Kromě mobilního semaforu jsou na místě i dopravní policisté. Bohužel situace nebude lepší nejen v příštích dnech, ale kvůli opravám silnice lze počítat s omezením průjezdnosti pro nákladní vozy asi v řádu několika týdnů,“ hodnotí situaci Jiří Ušák, vedoucí krajské dopravní policie v Ústí. Přístavní je opět průjezdná - ČTĚTE ZDE

Stín katastrofy

„Na silnici I/30 podél Labe z Lovosic do Ústí lze hodnotit popsat jako hrozící kolaps. Silnice je zcela přetížena. Kdyby teď došlo někde u Vaňova k vážné dopravní nehodě, doprava z Ústí směrem na Lovosice a dále na Prahu by zkolabovala. Zůstala by jediná šance, jet z Ústí na Teplice přes Chabařovic po I/13,“ uvedl Alexandr Sokolov, který jezdí po I/30 podél Labe téměř denně.

Situace je o to horší, že je zablokován výjezd z Ústí na protějším břehu v úseku od viaduktu v Brné k Sebuzínu. Jde o silnici č. 260, kde došlo k sesunu svahu.

Sice odvážlivci na kole nebo autem tam projedou občas i přes zákaz, ale silnice je uzavřena. FOTO ZE SESUVU ZDI
ŘIDIČI NERESPEKTUJÍ ZÁKAZ - FOTO A INFO ZDE!

Nejedná se o jediný problém na této straně labského břehu. „Na silnici 261 z Malého Března na Úštěk je kvůli situaci v Leštině možné jet v jedné části silnice jenom v jednom pruhu a automobily se musí vzájemně střídat v projíždění,“ dodal k situaci Ušák.

Zdůraznil, že naštěstí je otevřena tzv. „vana“ na ústeckém nábřeží, lze opět projíždět z Vaňova po nábřeží až na křižovatku pod Mariánskou skálou. Tam lidé za volantem mohou odbočit buď do středu města nebo jet dále směrem na Děčín.

V pondělí kvůli vodě v místech stavby protipovodňové stavby (v místě „vany“) byla silnice po nábřeží uzavřena mezi křižovatkou pod Větruší k Mariánské skále. Tím došlo k zahlcení středu města dopravou a dopravní policie musela ručně řídit dopravu na Předmostí.

Kdo jel v pondělí od Krásného Března (Děčína) do centra města na Předmostí, si zcela určitě mohl za volantem přečíst noviny. V některých okamžicích trvalo až 15 minut, než se řidiči v dlouhé koloně dostali z nábřeží na Předmostí.

Fotogalerie z jednotlivých záplav v obcích na Ústecku najdete ZDE

Ze Sebuzína vlakem

Řada obyvatel z oblasti Sebuzína po mnoha letech poznala kouzlo železniční lokálky. Jezdí spolehlivě na čas do Ústí, ale jenom třicetikilometrovou rychlostí, protože trať je nad sesutým svahem, který zablokoval u Sebuzína příbřežní silnici č. 260. JÍZDNÍ ŘÁD NÁHRADNÍ DOPRAVY ZDE

„Správa a údržba silnic pracuje s maximálním nasazením na mnoho akcích současně. Jenom ze sebuzínského závalu odjelo již čtyřicet tatrovek plných suti. Dnes nebude silnici otevřela, zda k tomu dojde zítra či pozítří, bude záleže na objemu nutných prací a především na verdiktu statistika. Ten zjistí, zda je silnice schopna ve stávajícím stavu dalšího provozu. Nechápu proč někteří lidé riskují a snaží se po uzavřené silnici projet osobním autem. Je to riskantní,“ zdůraznil Žáček.