Po prvních čtrnácti dnech rekapitulují své úspěchy a neúspěchy, které je potkaly na dosavadní, zatím krátké cestě za štíhlejší linií. „Docela mě to baví,“ říkají jednohlasně.

„Baví mě to,“ shodují se všechny tři soutěžící – Marie, Sandra a Zdeňka. Těžištěm jejich snahy shodit přebytečné kilogramy se stalo A–fitness v Roudnici nad Labem, které jim poskytlo zdarma permanentky na dva měsíce.

A skutečně, všechny tři soutěžící se scházejí třikrát týdně v centru a potí se společně pod dohledem trenéra nebo spolumajitelky posilovny.
Spolumajitelka – trenérka je hlídá jako batolata. Na začátku cvičení je totiž důležité naučit se dobře dýchat.

„Při cvičení musíte hlavně správně dýchat. Pamatujte si: Námaha rovná se výdech!“ upozorňuje naše soutěžící trenérka. Jak vysvětlila, například při cvičení břicha je to zvlášť důležité. „Když budete dýchat obráceně, břicho se vám vypoukne,“ postrašila trochu trojici soutěžících.
Dámy také porušily její doporučení, když po čtrnácti dnech stouply na váhu. „Ze začátku možná i přiberete, protože posilováním vám přibude svalová hmota,“ říkala Alena Puršlová soutěžícím už před čtrnácti dny a doporučila brát hubnutí spíše podle centimetru. Její „hrozba“ se stala bohužel realitou.

Jen ne, proboha, stoupat na váhu!
„To není možné! Jak to, že jsem přibrala kilo a půl?,“ vyděsila se Sandra při pohledu na váhu. „Tak když jsem přibrala, tak to mi teda vysvětlete, kde to je?,“ uvažovala dále. Trenérka ji ale uklidnila. „To se stává, je to normální, protože tělo cvičením nejen hubne, ale také přibývá svalů, které jsou těžší než tuky. Čím více má tělo svalů, tím spaluje rychleji,“ vysvětlila Sandře.

Ach, ten strašný makový šáteček!
Totéž tvrdil také specialista na výživu a bývalý kulturista, který přišel soutěžícím poradit. „Mě tedy tento pán trochu vyděsil svou přísností,“ stěžuje si Zdeňka, která jediná vytasila svůj jídelníček. Kromě nepravidelnosti jednotlivých denních chodů zhřešila například makovým šátečkem. Ten je totiž kvůli svému obsahu cukru i tuku zároveň jednou z nejhorších možných jídel na svačinu.

„Výběr jídla je při hubnutí zásadní. Složení stravy a její pravidelnost tu hrají velkou roli, přibližně 70 %,“ slyšely soutěžící od všech pracovníků A–fitness.

Šlapat, bruslit a běhat, jak to jen jde
Kromě posilování všech partií těla jim trenéři doporučili aerobní aktivitu. Ve fitness centru zatím vedou rotopedy, bez kterých se žádné cvičení neobejde. Alespoň pět minut pro zahřátí je vždy nutných. „Já se raději projedu na kole než na rotopedu,“ říká Marie. I Sandra a Zdeňka ale z rotopedu rády utíkají. Jezdí raději na kolečkových bruslích.

Všechny se snaží také samostatně
Na dráze kolem veslařského kanálu se ukázala Sandra jako vynikající bruslařka. „Bruslí perfektně. Ani já nepatřím mezi padající švestky, ale udělat takovou otočku jako Sandra, tak mě odnesou,“ směje se Zdeňka. Jako obě spolusoutěžící cvičí i samostatně.

Také Marie přiznává, že hubnutí je fuška. „Je to zápřah. V tomto věku už to člověka udolá. Když skončím se zavařováním okurek, tak už nechci o rotopedu ani slyšet,“ říká Marie. Přesto si ale prý občas na cvičení čas najde. Chodí plavat a jezdí na kole.

A jak jsou všechny soutěžící spokojeny s hubnutím? „Zatím to moc nejde, ale snažíme se. Při cvičení ve fitku se vzájemně podporujeme. Jsme přece na jedné lodi,“ říkají.