Radní Ústeckého kraje Radek Vonka, který zodpovídá za regionální rozvoj a cestovní ruch, říká: „ Rada Ústeckého kraje o jejím podpisu rozhodla již 16. března. Jsou tak splněny všechny podmínky a s výstavbou se může začít.“

Tento úsek stezky je z velké části financován z Regionálního operačního programu, spoluúčast financuje město Ústí. Další náklady hradí Ústecký kraj.

Pryč ze silnice

Realizovaný úsek vede z Valtířova přes Velké Březno do Přerova. Výstavba by měla vyřešit i jeden z nebezpečných úseků, kde cyklisté prozatím musí využívat silnici č. II/261.

Silnice zde vede v těsné blízkosti řeky a železnice. Stavět se bude také úsek mezi Litoměřicemi a Třebouticemi, kde se zatím jezdí po polní cestě.

Z půlky je hotovo

Celková délka cyklostezky na území Ústeckého kraje (Dolní Žleb – hranice kraje) činí 96,5 km. Dokončeno v požadovaných parametrech je přibližně 50 km.

Zbývající část cyklotrasy nemá zatím požadované parametry a je připravována pro realizaci ve třech základních etapách:

Etapa 1: úsek Přerov – Velké Březno – Valtířov, Litoměřice – Třeboutice

Etapa 2: úsek Děčín – Přerov.

Etapa 3: nedokončené úseky na území okresu Litoměřice

Celkové náklady předloženého projektu jsou 72 milionů korun. Podíl fondů Evropské unie na financování je 85 %, státní rozpočet přispívá 7,5 % a spoluúčast ve výši 7,5 % (tj. 5,4 mil. Kč) poskytlo Statutární město Ústí nad Labem.

Předpokládané ukončení projektu je v roce 2011.