Města Lovosice a Litoměřice jednají o možném propojení svých MHD. V případě domluvy by mohla spolupráce začít fungovat již od začátku května.

Lovosický místostarosta Jan Jakub upřesnil, že v současnosti je vše zatím ve fázi upřesnění a hledání nejlepší varianty. Možnosti “spojení“ měst podle něj nahrává nově otevřený most.

„Nabídla se tak myšlenka zlepšit propojení měst a zřídit příměstskou dopravu,“ doplnil Ivo Perna, vedoucí odboru dopravy litoměřického městského úřadu.

V současnosti mají Litoměřičtí možnost jezdit za prací do Lovosic veřejnou linkovou dopravou nebo vlakem. Podle Perny jsou tyto autobusové linky i vlak z Horního nádraží hojně využívané.

MHD mezi Lovosicemi a Litoměřicemi by měla pomoci především lidem dojíždějícím za prací, ale i studentům. Pro další postup a jednání je nutné zjistit, kolik lidí, pracovníků „lovosických“ firem, by novou službu využívalo.

„Komunikujeme s místními podniky a snažíme se zmapovat, o jaké počty lidí by se jednalo,“ dodává Jakub s tím, že do deseti dnů by měl potřebná čísla vědět.

Propojení MHD pomohl nový most
O propojení MHD mezi Litoměřicemi a Lovosicemi se mluví již delší dobu. Ke konkrétním jednáním však přispěl nově otevřený most, který výrazně krátí vzdálenost mezi oběma městy. Propojení je zatím pouhou myšlenkou. K jejímu uskutečnění bude zapotřebí mnoho podkladů, například počty pracovníků, kteří by MHD využívali k dojíždění za prací. Právě pro ně by měla být služba prvotně určena. Teprve průzkumy z podniků ukáží, zda se provoz vyplatí. Některé firmy jsou údajně ochotné svým zaměstnancům na dojíždění přispívat.

Ivo Perna doplňuje, že se jedná především o firmy Tokai Rika, Lovochemie, Glanzstoff a Preol. Ty zaměstnávají nejvíce dojíždějících lidí. „Firmy jsou ochotné hradit zaměstnancům část výdajů na dopravu. To by se mohlo promítnout do hrazení služby, kterou bychom zabezpečovali. Částečně by tak byla pokryta ztráta,“ říká Perna.

Dosavadní návrhy naznačovaly, že by autobus jezdil třikrát denně, na ranní směnu, kolem poledne a pak odpoledne. K zabezpečení nové linky by byly využity stávající autobusy. Podle Jakuba rozšíření MHD nezasáhne výrazně do rozpočtu města.

Propojení by přivítali i samotní lidé. „Sice městskou hromadnou dopravou nejezdím, ale myslím, že by to určitě pomohlo. Lidé by tak ráno do chemičky nejezdili na kolech, ale autobusem. Jako řidička musím pak objíždět několik cyklistů,“ říká s úsměvem Ingrid Petříčková z Litoměřic.