Rychlostí zhruba 180 centimetrů za den roste další z dálničních tunelů mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. První, zhruba 270 metrů dlouhý prackovický tunel, se stavbařům podařilo prorazit. Nyní jsou oba tubusy před dokončením. V případě druhého, radejčínského, tunelu jsou práce na jeho vyhloubení zhruba v polovině.

„Jsou tu poměrně příhodné podmínky, práce pokračují slušným tempem, každý den přibude 150 až 180 centimetrů z celkových přibližně šesti set metrů,“ potvrdil Pavel Lány, který na dostavbu D8 dohlíží za Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Práce na obou tunelech probíhají nepřetržitě ve čtyřiadvacetihodinovém režimu. „Vše se zastaví jen o Štědrý den a na Silvestra,“ dodává Pavel Lány.
V prackovickém tunelu nyní dělníci provádějí finální betonáž pravého tubusu a připravují ji v levém. „Díky použití bednícího vozu, který se v tunelu pohybuje po kolejnicích, jsme schopni za týden vybetonovat přibližně třicet metrů tubusu,“ přibližuje stavební dozor Josef Rýva.

Jak ujistil Pavel Lány, v případě prackovického tunelu platí termín dokončení zhruba v závěru letošního roku.

„Práce probíhají přesně podle plánu. Bohužel se zde potýkáme s podobným problémem jako v dalších místech stavby D8 a sice, že tunel a most k němu budou dokončeny, ale napojení na zbytek dálnice zatím možný nebude kvůli napadání stavby ekology. Znamená to, že tunel dokončíme, ale technologická zařízení instalovat nemůžeme, protože by je rozkradli zloději. Podobný stav je také s oparenským mostem,“ vysvětluje Pavel Lány.

Prackovický tunel bude podle něj stát zhruba jednu miliardu korun, včetně okolních terénních úprav, technologie a podobně.

„Cena odpovídá také tomu, že tunel bude mít nejvyšší možnou úroveň zabezpečení,“ dodává Pavel Lány.

Oba tubusy jsou v jednom místě propojené únikovým východem. Pokud by po uvedení do provozu došlo v tunelu k nehodě, má riziko ztrát na životech snížit například betonová vozovka, která odolá ohni a v případě požáru z ní neunikají zplodiny.