Čekali, že se ozvou zástupci Motoklubu Bezinka Kamýk a místní firmy Monera. Ta má již delší dobu zájem v obci vybudovat motokrosovou trať.

U vzniku územního plánu stál tehdy, coby starosta, Karel Kučera. Ten je nyní jednatelem zmíněné firmy Monera. V plánu tehdy byla vymezena plocha pro cyklokrosový a motokrosový areál. Dvakrát v roce se v obci konají motorkářské závody. To lidé tolerují. Každodenní hluk a prach od motorek ale ve své obci nechtějí.

Vždyť by tím odsud vyhnali lidi
Zdeňka Veselá bydlí v Kamýku 64 let a nedokáže si představit takový zásah do jinak velmi klidné obce. „Vezměte už jen to, že by odsud takhle vyhnali lidi. Kdo si tu pak koupí barák? Nikdo,“ neskrývá rozčílení Veselá. Svůj názor se nebála říct ani na pondělním řádném zasedání zastupitelstva. „Kdo by tu chtěl takový nepořádek,“ reagovala v diskuzi.

Motorkáři přinesli zastupitelům petici
Proti změně územního plánu, která by eliminovala motokrosové aktivity, sepsali „Bezinkáři“ petici. Starosta však krok zastupitelů tvrdě bránil s tím, že lidé si v obci motokrosovou dráhu nepřejí. A svou nevoli dávají najevo právě prostřednictvím zastupitelů, které si zvolili.

„Nemám nic proti motokrosu, ale tato trať by narušila ráz vesnického bydlení v obci,“ zdůraznil starosta s tím, že taková dráha do obce nepatří.

V námitkách se střídali Jiří Kučera, prezident Motoklubu Bezinka a Karel Kučera. Nelíbilo se jim, že s nimi obec nejednala o plánované změně a chtěli znát důvody, proč se najednou rozhodli zastupitelé změnit územní plán, když ho dříve schválili i s plánovaným motokrosem.

Veselá vzpomíná, když tehdy Karel Kučera přišel s plánem motokrosové trati. Lidem se podle ní záměr líbil, protože myslel především na to, aby děti a omladina měly kde bezpečně jezdit na kolech a motorkách. „Věděla jsem, že je to dobrý nápad, ale takhle se to zvrtlo,“ říká Veselá. Dodává, že když jezdí motorky vesnicí, děti nemohou spát. „Schovávají se kočky i slepice,“ dodává.

Myšlenky na trať se nechtějí vzdát
Kučerové se nechtějí myšlenky na motokrosovou dráhu vzdát. Zpochybňovali hlukové studie, které jasně ukázaly, že motokrosová trať není z hlediska hluku přípustná.

Jiří Kučera se bránil, že by se zasázela zeleň a udělal jakýsi val, který by zabránil šíření hluku. S tím ale územní plán nepočítá.

Motokrosová dráha dostala v Kamýku červenou a situace se zřejmě jentak nezmění. Motorkáři zatím o pozitivech a přínosech areálu pro příznivce motosportu obyvatele Kamýku nepřesvědčili.