Ředitelství vodních cest (ŘVC) totiž nezahájilo výstavbu přistávacích mol v těchto obcích na jaře, jak původní plánovalo, ale učiní tak až na podzim. Termínem dokončení má být duben 2010.

Podle ředitele ŘVC Miroslava Šefary totiž správce vodní cesty vyžadoval stavbu pevných přístavišť, nikoli plovoucích. Celková výše finančních prostředků potřebných k realizaci se tak vyšplhala až na 95 milionů korun. Pro letošek je přitom k dispozici jen 10 milionů korun. Zbývající část má opět pocházet ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

K projektu veřejné lodní dopravy se však již na jaře úspěšně připojilo město Štětí, kam loď Porta Bohemica z Litoměřic pravidelně vyplouvá. Mezi prvními cestujícími na palubě lodi bylo několik stovek štětských školáků, kterým radnice přispěla na školní výlet. V těchto dnech probíhají jednání o tom, zda se k projektu připojí i Mělník.

„Představa je taková, že by na trase Roudnice nad Labem – Dolní Beřkovice – Mělník začala plout loď Porta Bohemica 2,“ informoval dnes místostarosta Litoměřic Jaroslav Tvrdík zástupce obcí, které již na projektu veřejné lodní dopravy v úseku Štětí – Roudnice – Litoměřice – Lovosice – M. Žernoseky – Ústí n. L. participují. Otázkou zůstává, zda k tomu dojde ještě v průběhu letních prázdnin, nebo až v příštím roce. „Je totiž třeba pečlivě připravit marketing,“ uvedl ředitel Centra cestovního ruchu Litoměřice Kamil Soukup.

Účastníci schůzky se zároveň dohodli na termínu valné hromady, v průběhu níž dojde k založení obecně prospěšné společnosti Labská paroplavební. Stát se tak má 29. června v Litoměřicích. „Obecně prospěšná společnost má šanci získat finance z různých dotačních titulů,“ poukázal na jednu z výhod o.p.s. místostarosta Tvrdík.

Eva Břeňová