Do konce dubna platilo město měsíčně 15 tisíc a Interspar 24 tisíc korun. Což dohromady pokrylo ztrátovost provozu linky A.

„Vedení Intersparu nám však oznámilo, že měsíční příspěvek sníží na pouhých 10 tisíc korun. S ohledem na napjatost letošního rozpočtu jsme nechtěli řešit situaci dalším zvyšováním výdajů z městské pokladny,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Městského úřadu v Litoměřicích Ivo Perna.

Za duben jen 1660 lidí

Podle něj majitelé dalších velkoplošných prodejen fungujících v Želeticích na výzvu odboru ke společnému krytí ztrátovosti nereagovaly.

Litoměřičtí radní však negativní reakce z řad obyvatelů města neočekávají. „Vytíženost autobusových spojů linky A totiž byla minimální,“ vysvětlil místostarosta Litoměřic Jiří Landa.

„Za duben bylo přepraveno pouze 1660 lidí,“ podpořil jeho tvrzení konkrétním údajem David Mahdal, ředitel ČSAD Česká Lípa, který pro Dopravní podnik Ústeckého kraje provozuje MHD v Litoměřicích.

K Intersparu pojede linka B

Na zaměstnance obchodních řetězců v Želeticích a obyvatele města, kteří MHD, i když v takto malé míře, využívají, však radnice nezapomněla. K Intersparu bude zajíždět formou tzv. přílepků k jízdním řádům autobusová linka B.

„Nový jízdní řád, jenž začne platit 18. května, byl tvořen tak, aby v rámci možností korespondoval i s časy odjezdů a příjezdů vlaků na horním i dolním nádraží,“ dodal Ivo Perna.

Provoz linky D zůstává beze změn.

Eva Břeňová