Konzervace nebude

„Otázka financování mostu už je vyřešena. Ministerstvo dopravy přislíbilo chybějících zhruba 160 milionů korun na dostavbu mostu uvolnit v příštím roce. Stavbu tedy není třeba konzervovat, předpokládá se, že termín zprovoznění mostu v prosinci tohoto roku bude dodržen,“ potvrdila Deníku Veronika Kindlová, tisková mluvčí Ústeckého kraje.

Spojí se v červenci

Ještě v polovině března přitom nebylo jasné, jak bude stavba mostu dále financována. Do té doby přislíbené prostředky totiž dostačovaly jen do července, kdy by mělo dojít k propojení obou břehů Labe mostním tělesem. „Ke zprovoznění bude potřeba dalších 160 milionů,“ uvedl tehdy při návštěvě stavby Jiří Šulc, krajský radní pro dopravu.

V současné době jsou stavební práce na mostě v plném proudu. „Postupujeme dle stanoveného harmonogramu. Předpokládám, že k propojení obou břehů by mělo dojít zhruba v polovině července. Pokud vše půjde dobře, tak by stavba mohla být dokončena v listopadu, kdy by po mostě měl přejet první automobil,“ přiblížil Milan Svoboda, ředitel stavby.

Pokud by se stavbařům podařilo dodržet uvedený termín dokončení v listopadu, tak by to bylo téměř o půl roku dříve, než je závazný termín určený investorem. Ten stanovuje závěr stavby na konec března 2010.

V poslední fázi byly největším problémem administrativní záležitosti týkající se napojení mostu na pravém břehu řeky u Žalhostic a získání všech povolení k vybudování nové okružní křižovatky v této lokalitě.

„Veškeré náležitosti byly podle mých informací splněny, stavba by tak v těchto místech měla pokračovat rovněž podle harmonogramu,“ říká Milan Svoboda.

Stavba západního mostu přes Labe u Litoměřic je jednoznačně jednou z největších staveb Ústeckého kraje. Celkové náklady se vyšplhají na zhruba jeden a půl miliardy korun.

Jak před časem upozornil radní Jiří Šulc, který stál jako hejtman u zahájení výstavby mostu v prosinci 2005, právě tato stavba je jednou z mála v kraji, která má plnit také funkci protipovodňové ochrany.

Litoměřičtí si od nového mostu slibují především rozmělnění dopravy směřující v současné době do Litoměřic po Tyršově mostě, kde se téměř dennodenně vytvářejí dlouhé kolony.