K dopravní nehodě tu došlo hned v sobotu poránu. Hustý provoz v nejkritičtějším místě (za restaurací Beseda) pomáhali regulovat lovosičtí strážníci.
Důvodem, proč byl hlavní tah z Ústí nad Labem na D8 v Lovosicích zcela uzavřen, byly jednak práce na přemostění silnice I/30 v místech před železničním mostem, jednak frézování vozovky a následně pokládka nového živičného povrchu v části okružní křižovatky u Besedy a v části u čerpací stanice Benzina.

„Už poránu jsme tu měli dopravní nehodu, která se, naštěstí, obešla bez zranění. Řidiči jsou tudy zvyklí jezdit po paměti. Jednoho z nich zaskočil zákaz vjezdu. Brzdil, a nedobrzdil,“ poznamenal v sobotu dopoledne v místě provizorního sjezdu z I/30 do centra za restaurací Beseda jeden ze strážníků. „Nejspíš jeli do Terezína na Josefínské slavnosti. Řidič vylezl z ťuknutého auta v uniformě rakouského vojáka a další uniformy tu pak překládali do jiného auta,“ dodal.

Kolony se tu netvořily, provoz však komplikovala i tranzitní doprava. Řada řidičů kamionů nerespektovala dopravní značení, které je už před Ústím odklánělo směrem na Teplice, a přijížděla až do Lovosic.

Ulicí Zámecká, přestože jim to dopravní značky zakazovaly, pak kamiony projížděly městem. „Operativně doplňujeme provizorní dopravní značení v nejkritičtějších místech, kde nejsou ani místní lidé zvyklí projíždět,“ řekl Milan Pečarka z firmy Strabag, když pracovníci firmy přivezli v sobotu dopoledne k provizornímu sjezdu za Besedou přenosnou dopravní značku.

Přestože je od včerejšího večera průjezd Lovosicemi obnoven, musejí tu řidiči i nadále počítat s dopravními omezeními. V průběhu tohoto týdne totiž bude provoz na silnici I/30 pod rozestavěným tělesem lávky řídit semafor.

Lávka byla usazena na podpůrnou provizorní konstrukci, a pokud by pod ní byl zachován provoz v obou pruzích, mohlo by jí nárazem hrozit poškození.
Střední část tělesa lávky, kterou v sobotu vynesl do pětimetrové výše jeřáb, váží 24 tun. Usazena byla s třímilimetrovou přesností. Celá akce trvala zaměstnancům firmy INSKY spol. s. r. o., která je zhotovitelem stavby, necelé dvě hodiny.

„Je důležité, aby do konstrukce nikdo z řidičů nevrazil, aby beton dozrál a získal potřebný modul pružnosti,“ vysvětluje Jan Rössler, stavební technik odboru regionálního rozvoje a správy města v Lovosicích. „K takto přísným opatřením se přistupuje kvůli tomu, co se stalo s mostem ve Studénce,“ připomněl tragédii, kdy se na Novojičínsku zřítil most na projíždějící vlak.

Během tohoto víkendu bude silnice I/30 opět zcela uzavřena, aby mohla být celá konstrukce dobetonována. Úplná uzavírka tu bude probíhat od pátečního rána do nedělního večera.