„Nemyslím si, že budou dramatická, ale provoz přes most jistě zpomalí. V závěrech mostu se objevily výtluky, které dělají potíže nejen cyklistům. Jedním dechem ovšem musím dodat, že tento stav vozovky nevyplývá z toho, že by firma před čtyřmi roky práci neprovedla kvalitně. Musíme si uvědomit, že povrch silnice tady je extrémně namáhaný,“ říká vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Městského úřadu v Litoměřicích Ivo Perna.

Přes most denně přejede přes 23 tisíc aut. Proto se vozovka na mostě opravovala za poslední čtyři roky již třikrát.

Předběžný termín prací má být od 18. do 20. srpna, měly by tedy trvat maximálně tři dny. Je však možné, že rekonstrukce částí vozovky na čtyřech místech začne později. Až 22. srpna totiž skončí výluka na železnici mezi stanicemi Lovosice a Litoměřice horní nádraží. Na trati probíhají opravy železničního svršku a mostu přes Labe u Lovochemie.

České dráhy zajišťují náhradí dopravu autobusy. Perna si podle svých slov nechal zjistit, kolik jich přes Tyršův most v době výluky projíždí.

„Jde o čtyřicítku párových spojů, což je 85 autobusů. Proto bych byl rád, kdyby se termín posunul až za 22. srpen. Dodavatelskou firmu budeme tlačit k tomu, aby práce na rekonstrukci Tyršova mostu probíhaly hlavně v podvečerních a nočních hodinách. Aby to nebylo v největší dopravní špičce. A nejlépe v sobotu a v neděli,“ představuje si vedoucí litoměřického odboru dopravy.

Dopravní policie s případnou pomocí, pokud by se tvořily v době oprav kolony, počítá. „Pokud si to situace vyžádá – vzhledem k tomu, že policie je ze zákona zodpovědná za plynulost silničního provozu – budeme se tím zabývat,“ sdělil vedoucí dopravního inspektorátu litoměřického ředitelství Policie ČR Jaromír Galia.

V minulých dnech získali řidiči v Litoměřicích do užívání úseky s novým asfaltovým povrchem hned na dvou místech – v Komenského a Daliborově ulici.