Lidé neskrývali obavy z dalšího nárůstu hluku, emisí a prašnosti. Varují, že je lokalita již nyní zatížena průjezdem kamionů, dálničním přivaděčem, skládkou, chemičkou, cementárnou, kontejnerovým překladištěm a seřadištěm nákladních vlaků.
Krajský odbor životního prostředí Ústeckého kraje však vydal 7. května závěr zjišťovacího řízení o posuzování vlivů na životní prostředí. Podle něj nebude mít výstavba logistického centra významný vliv na životní prostředí.
Lukavečtí se zlobí: postavili nás před hotovou věc. Za obcí, ve více než osmihektarovém areálu, má vyrůst hala o délce půl kilometru a výšce až 13 metrů. Silnici, hlavní spojnici s Lovosicemi, má přetínat železniční vlečka. Denně se tu má vystřídat až 60 kamionů, 70 lehkých nákladních aut a asi 80 osobních vozidel a čtyři až šest vlakových souprav. Hala má sloužit skladování a překládce zboží.
„Bydlím u hlavní silnice. Až tudy budou projíždět další desítky náklaďáků, bude tu hluk a prach. Už teď nám praskají baráky. Po silnici, kudy budou projíždět, chodí děti do školy. Chodníky tu přitom nejsou,“ nesouhlasí s výstavbou logistického centra Marcela Zdvořáková z Lukavce.
„Pracoval jsem na dráze. Jak tu začne jezdit vlečka, bude blokovat provoz na silnici. Děti tudy chodí do školy, lidi jezdí do práce,“ přidal se Milan Merkl z Lukavce.
Potlesk tu sklidila lovosická radní Jarmila Berešová. „Lidi, braňte se. Projekt sice nemá chyby, ale do tohoto prostředí se nehodí,“ vyzvala.
Přitom právě lovosičtí radní a poté i zastupitelé minulý měsíc většinou hlasů rozhodli, že nemají k chystané výstavbě a provozu logistického centra připomínky a nepožadují posouzení záměru o vlivu na životní prostředí.
Podle investora nebude v Lukavci životní prostředí významně poškozeno. Z výsledků předložené studie vyplývá, že předpokládaný nárůst hlučnosti, která je hlavním problémem při posuzování záměru, byl na čtyřech měřících bodech buď nulový nebo minimální (maximálně 0,1 dB).
„Noční i denní povolené limity se nezvýší. Hluk provozu nebude mít na Lukavec vliv. Garantujeme, že tu hluk z logistického centra nebudete slyšet,“ řekl Hanuš Krejčí, jednatel společnosti HB REAVIS GROUP CZ.
Zvýšení emisí a imisí, jak doložil propočty, bude podle jeho slov také nevýznamné. „Nebylo by rozumné bránit projektu, který zde vytvoří 80 pracovních míst,“ adresoval odpůrcům stavby Hanuš Krejčí.
Argument, že Lukavec dostane na zmírnění dopadů na životní prostředí od investora jednorázovou částku 600 tisíc korun, přítomné pobavil.
„Požadujeme výstavbu protihlukové stěny, při páteřní komunikaci na Lovosice chodníky s osvětlením nebo například omezení provozu vlečky v dohodnutých hodinách,“ řekl Jiří Zemanec za občanské sdružení Lukavec.
Náklady na tyto akce v řádech milionů korun však investor odmítá. Podle záměru investora by stavba měla být zahájena již v červenci, dokončena pak v květnu příštího roku.