Řidiči totiž teprve v úterý, první pracovní den po svátcích, mířili za nakládkou materiálu. A nejhorší bývá podle místních druhý a třetí pracovní den v týdnu, kdy se těžkotonážní vozy s nákladem přemísťují.

Už tak vážná dopravní situace po otevření části dálnice D8 v úseku Řehlovice – státní hranice se SRN v prosinci 2006 se zhoršila před několika týdny. Příčinou je omezení v souvislosti s opravou mostu v Bystřanech u Teplic.

Řidiči kamionů nechtějí stát v kolonách před semafory, a proto mnohem více nákladních aut si zkracuje cestu přes Ústí nad Labem. To se nelíbí ústeckému primátorovi Janu Kubatovi. Ten si stále myslí, že je potřeba značku zakazující vjezd vozidel nad 7,5 tuny umístit v Lovosicích ve směru do Ústí nad Labem.

„Komunikace je přetížená a hodiny by se měly roztočit,“ řekl Kubata. K jednání zatím nedošlo. S návrhem se totiž neztotožňuje Ústecký kraj a Ředitelství silnic a dálnic. Hejtmanství už delší dobu navrhuje odklonit dopravu v Praze na silnici R7, což se ale zatím nepodařilo.

Potrvá omezení na mostu dlouho?
Důvodem opravy mostu v Bystřanech u Teplic je jeho havarijní stav. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic je dokončení této opravy plánováno na konec letošního června. Naváží na to ale další práce.

Po rekonstrukci se bude na mostu dál pracovat, neboť zde budou instalovány protihlukové stěny, po kterých již několik let volají obyvatelé obce.
Protože oprava mostu a silnice na mostu v Bystřanech probíhá za provozu, nešlo se tady vyhnout omezení plynulé dopravy. Především v ranních a odpoledních špičkách se zde tvoří fronty, podobně jako v exponovaných časech u Lovosic. Doprava přes most v Bystřanech je v současné době upravena značkami. Nájezd z Bystřan na křižovatku smrti je uzavřen. Někteří řidiči omezení provozu na E 55 čekají a objíždějí autem přes obec Bystřany.

Řešení: urychleně dokončit dálnici
Katastrofální dopravní situaci na ose Ústí nad Labem – Lovosice – Teplice vyřeší jen zprovoznění chybějícího úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. „Řidiči osobních aut by s tím měli počítat a hledat objízdné trasy. Důležité je nenarušovat plynulost dopravy,“ radí severočeský manažer Besipu Jan Pechout.