Tu dosud město nikdy neprovozovalo. Lovosičtí radní nyní rozhodli, že autobusy budou vozit cestující první týden zdarma.

„MHD bude zajišťována ve všední dny. Denně na její lince projede jedenáct spojů. Ranní začíná v 5.23 hodin na autobusovém nádraží, poslední spoj končí v 17.42 hodin opět na autobusovém nádraží. Okruh trasy je dlouhý zhruba patnáct kilometrů,“ říká lovosický místostarosta Jan Jakub.

V počtu jedenácti zastávek přibudou oproti současnému počtu zastávek v Lovosicích dvě nové – jedna u hřbitova, druhá v ulici Dlouhá.
Za desetikorunu tak budou moci cestující projet město od Lovochemie po Holoubkov a zpět.

Půl roku bude radnice sledovat, zda lidé tuto službu využívají. Pokud ne, bude zrušena.

Město zaplatí MHD především proto, že služba rentgenového snímkování bude ve Pfannschmidtově vile poskytována pacientům ještě přibližně tři měsíce, poté bude vila uvolněna kvůli plánované rekonstrukci a přestavbě na muzeum a snímkování bude pacientům poskytováno až ve zdravotnickém zařízení u Lovochemie.

„Chceme vyjít vstříc lidem, pro něž by byl problém překonávat pěšky tak velkou vzdálenost,“ říká Jan Jakub.

Lovosičanům přinese provoz MHD další změnu. V ulici Dlouhá se bude autobus v rozporu s původní představou radnice otáčet, a to v ulicích Příčná a Labská, které společně tvoří „U“ a kde vznikla nová zastávka u někdejších „Potravin“.

Provoz v těchto ulicích byl proto zhruba před 14 dny zjednosměrněn. „Řidiči si na změnu, kdy mohou parkovat svá vozidla pouze při levé straně vozovky, teprve zvykají,“ poznamenal vedoucí odboru dopravy Jiří Bouček.

Jak místostarosta Jan Jakub uvedl, podle původního návrhu se měl autobus otáčet až na loučce za kolejemi. „Později jsme ale zjistili, že je to pozemek Českých drah, který je už prodán,“ vysvětlil už dříve.

Půlroční zkušební provoz bude zajišťovat ČSAD Semily, městu nabídla cenu 30 korun za kilometr. „Při průměrném obsazení patnácti cestujícími na jedenácti spojích a při ceně jízdenky 10 korun odhadujeme měsíční příjmy na přibližně 36 300 korun,“ uvedl Jan Jakub. Při rozdílu mezi náklady a předpokládanou tržbou by se mohla dotace města pohybovat kolem 67 tisíc korun měsíčně.

Následující půlrok ukáže, která ze zastávek je nejvíce vytížená a kterou naopak město z linky vypustí, případně podle požadavků obyvatel města posune. „Zájem už projevili i japonští investoři. Do konce dubna nechají před továrnou TRCZ vybudovat na vlastní náklady novou autobusovou zastávku, kam by MHD také zajížděla. S dalšími firmami jednáme,“ dodal místostarosta Vladimír John.

„MHD určitě využijeme. Bude fajn, že si na vyšetření nebo rehabilitaci na středisko k Lovochemii dojedeme. Cesta z nádraží na hřbitov, kam chodíme navštěvovat hrob, je už pro nás taky dlouhá,“ poznamenaly lovosické důchodkyně Vlasta Gasserová a Lenka Junková. „Vítám to. Mám bolavé nohy a autobusem pojedu z centra na nádraží,“ dodala Jarmila Koppová z Lovosic.