Autobusy MHD na linkách B a D nyní vyjíždějí z autobusového nádraží v patnáctiminutových intervalech, takže cestující mají možnost dostat se na autobusové nádraží z celého města v krátkém čase oběma směry.

Cestující v Litoměřicích v průběhu minulého roku kritizovali nedodržování jízdních řádů, město proto požádalo dopravce, Dopravní podnik Ústeckého kraje, aby jízdní řády zcela přepracoval.

K návrhům, které v říjnu litoměřický Deník zveřejnil, se vyjádřilo pouhých dvanáct cestujících. Ti hlavně chtěli stíhat další přípoje na autobusovém a vlakovém nádraží. Jejich připomínky byly v návrzích zohledněny.

„Důležité je, že nové jízdní řády linek B a D, které nyní nazýváme kyvadlovou dopravou, vzešly po kritice cestujících a že jsme je provedli na základě jejich připomínek,“ připomíná Ivo Perna, vedoucí litoměřického odboru dopravy a silničního hospodářství. „Cestující měli příležitost se k nim vyjádřit, proto oba jízdní řády považuji za ukončené,“ říká Ivo Perna.

Linka A bude zatím jezdit tak, jak jezdila. Na jejím zabezpečení se finančně podílí Interspar a město. „Oslovili jsme i společnost OBI, aby se na financování linky A spolupodílela. Zde zatím zpětná vazba nefunguje. Chceme ale dále jednat a jízdní řád linky A řešit v průběhu ledna,“ potvrdil Ivo Perna.

Cestující si ve středu odpoledne na autobusové zastávce Na Valech nový jízdní řád linky B pochvalovali. „Rozhodně nám nové jízdní řády připadají praktičtější,“ shodly se Jiřina Černá a Růžena Rampousková z Litoměřic.

„Jezdím MHD téměř denně a přivítám, když po příjezdu z Prahy nebudu muset jít přes celé město pěšky,“ poznamenala Vladimíra Tomášová. „Mě se tenhle způsob dopravy líbí. Je určitě lepší než byl ten minulý,“ dodala Eva Blažková.