Prostory autobusového nádraží v Litoměřicích v současnosti využívá osm dopravců zajišťujících na Litoměřicku osobní přepravu.

Podle nových pravidel, která byla v prostorách nádraží nastavena už před půl rokem na základě ukončení nájemní smlouvy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje, platí dopravce městu za každý vjezd autobusu na autobusové nádraží podle schváleného jízdního řádu 30 korun. Celou agendu a vybírání poplatků zabezpečují Technické služby města Litoměřice.

ČSAD Slaný zajišťuje na Litoměřicku oblast Štětska a Dolního Poohří, ČSAD Semily pak oblast od Úštěka směrem na Ústí nad Labem.

„Majoritní dopravci zajišťují v regionu nejvíce spojů. Množstevní slevu 50 % získali na spoje spadající do kapitoly základní dopravní obslužnosti. Za vjezd dálkového autobusu do prostor nádraží však zaplatí 30 korun,“ uvedl Ivo Perna, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství na Městském úřadu v Litoměřicích.

Od bývalého dopravce DPÚK město dostávalo nájemné za prostory nádraží ve výši asi 22 500 korun ročně.

Majetek DPÚK na autobusovém nádraží v Litoměřicích, tedy přístřešky, zábradlí a označníky, město nakonec vykoupilo za 422 tisíc korun, přestože byla jeho nabídková cena mnohem vyšší.

Zhruba 1,5 milionu korun, který by měl díky novému systému ročně přibýt do městské pokladny, městu pomůže, aby mohlo být autobusové nádraží postupně modernizováno.

„V prostoru nádraží by možná již letos mohla vzniknout parkovací místa pro zhruba 60 až 80 vozidel. Ta přitom místu, kam přijíždějí desítky autobusů a vlaků denně, citelně chybějí,“ informovala po ukončení smlouvy města s DPÚK Eva Břeňová, mediální zástupce města Litoměřice.

S vytvořením parkovacích míst v ulici Marie Pomocné počítá projekt modernizace autobusového nádraží, který vychází ze studie městského architekta Mužika.

„Projekt bude mimo jiné počítat i s plánovaným dopravním řešením ulice Českolipská, tedy s vybudováním tzv. jihovýchodní spojky tak, aby se do rekonstruovaného prostoru již nemuselo zasahovat,“ konstatoval místostarosta Litoměřic Ivan Palán. K realizaci projektu dojde pravděpodobně v letošním roce. „Jednotlivá nástupiště autobusového nádraží mají mít tzv. hřebenovitý charakter, podobně jako tomu je v Českých Budějovicích,“ uvedla Eva Břeňová.