„Pokud se nám bude dařit, jsme schopni vytěsnit pěší a cyklisty z tohoto kolizního místa již v příštím roce,“ uvedl starosta Budyně nad Ohří Petr Medáček s tím, že město je připraveno do projektu vložit vlastní finanční prostředky. Hlavním investorem stavby by ale měl být Státní fond dopravní infrastruktury, který také Budyňští hodlají v příštím roce žádat o poskytnutí dotace.

„Podání této žádosti je ale podmíněno stavebním povolením. Dle dohody se zpracovatelem projektové dokumentace bychom je měly mít přibližně v polovině března. Do této chvíle se podařilo podat žádost o územní řízení,“ vysvětlil starosta.

„Přesný termín, kdy bude nová lávka uvedena do provozus, si netroufám odhadovat. Snažíme se, aby postup z naší strany byl co nejrychlejší. Vše bude záviset na toku finančních prostředků. Teď je pro nás aktuální příprava projektové dokumentace,“ sdělil Deníku již dříve Josef Bittner, místostarosta Budyně nad Ohří.

Důvodů, které vedly představitele města k rozhodnutí vybudovat lávku pro pěší a cyklisty, je hned několik. Především je to stále hustší doprava, jež prochází přes historické centrum Budyně nad Ohří. Dále je to svými rozměry již nevyhovující současný kamenný most přes Malou Ohři. O tom svědčí i mnohé šrámy, které v nedávno zrekonstruované stavbě dlouhodobě způsobují těžké nákladní automobily. Ty také nejvíce zatěžují samotnou Budyni nad Ohří. Město v letošním roce nechalo provést měření, jehož výsledkem bylo číslo šest tisíc. Přesně tolik automobilů denně projede městem.

Podle starosty Petra Medáčka přibližně třicet procent z tohoto údaje jsou nákladní vozidla. Na opraveném kamenném mostu, který je státem uznanou památkou, dokonce došlo k několika kolizím – nejčastěji právě kamionu a cyklisty.

Do stavby mostku je zahrnuto i vybudování chodníku, jenž by vedl k lávce z obou stran. Navíc bude stavba umístěna na pozemcích několika majitelů. Podle slov starosty Petra Medáčka půjde o bezpečnostní komunikaci, která je bezprostřední součástí zamýšleného mostku.

Samotné dřevěné těleso lávky bude, dle projektu, neseno dvěma kovovými nosníky. Mělo by jít o moderní stavbu, jež by současně měla respektovat historický ráz okolního prostředí. Předpokládaná cena mostku a okolních chodníků je podle starosty přibližně 9 milionů korun.