„Dlouhodobě neplnil své finanční závazky vůči městu a Městským kulturním zařízením Litoměřice. Druhým důvodem výpovědi z nebytových prostor byla nespokojenost zákazníků s kvalitou poskytovaných služeb,“ odpověděla na dotaz Deníku ředitelka Městských kulturních zařízení Litoměřice Věra Kmoníčková.

„Dluží městu významnou finanční částku, jejíž výši prozatím nebudu specifikovat. Pan Beneš totiž ještě má do 31. ledna možnost uhradit dlužnou částku. Pokud tak neučiní, celou záležitost předá právní oddělení města soudu,“ uvedla Věra Kmoníčková.

„Výpověď jsem dostal bez udání důvodu, na což má město podle smlouvy právo,“ říká Miroslav Beneš, provozovatel a jednatel společnosti Beneš s. r. o, který provozuje restauraci v Domě kultury v Litoměřicích od roku 2000. „Už delší dobu jsem upozorňoval, že mi město nevytváří vhodné podmínky pro podnikání,“ říká Beneš.

„Opravy jsem hradil ze svých prostředků, a to se nejednalo o běžné opravy na pronajatém zařízení, ale například o výměnu koberce do restaurace, nákup padesáti židlí do salonku, nákup vertikálních žaluzií do obou restaurací, opravu nefungujících chladírenských boxů, které potřebovaly nové agregáty, v kuchyni jsem financoval elektroinstalaci. Nikdy mi tyto položky nezapočítali do nájmu, ani je jinak nekompenzovali,“ tvrdí Miroslav Beneš.

„Musel jsem platit za studenou a teplou vodu i u akcí, na kterých jsem se nepodílel. Byly to třeba prodejní trhy nebo některé společenské akce, na kterých jsem občerstvení nezajišťoval,“ říká. „Prodělával jsem na tom, že jsem musel platit za to, co jsem nespotřeboval. Když probíhala akce, se kterou jsem neměl nic společného, a lidi používali WC a spotřebovávali vodu,