„Důležité ranní autobusové spoje nahradily většinou vlaky, ale v takové míře, že je to pro naše obyvatele dost nevyhovující. Tyto ranní spoje totiž slouží hlavně k dopravě do zaměstnání. Jenže když například někdo pracuje v Roudnici od šesti hodin, přijede do tohoto města již krátce po páté a téměř hodinu tam pak musí čekat,“ vysvětluje situaci František Švec, starosta Klenče.

Další problém spatřují Klenečtí v odjezdových časech přípojů, které míří z roudnického hlavního nádraží na Prahu, popřípadě Ústí nad Labem.

„Vlak, přijíždějící do Roudnice nad Labem v 5.03 hodin, respektuje v maximální možné míře požadavky i dalších obcí na přestupní vazby v Roudnici nad Labem. Pokud by trval požadavek obce Kleneč na posunutí vlaku 19601 na čas odjezdu 5:15 do Roudnice n. L., došlo by k rozvázání přípojů a posunu příjezdu cestujících do mnoha cílových stanic,“ sdělil deníku František Janačík z tiskového oddělení krajského úřadu Ústeckého kraje.

„Přípoje existují, ale jsou to rychlíky. Když se lidé potřebují dostat na místo, kde rychlík nestaví, musejí počkat přibližně hodinu na osobní vlak,“ říká František Švec.

Podle Františka Janačíka však problémy s návazností na vlaky, odjíždějící z Roudnice ve směru Praha a Úsní nad Labem nezavinil Ústecký kraj.