Porušují tím ale zákon. Místo je označeno zákazovými dopravními značkami, které město nechce ani po opakovaných žádostech lidí odstranit.

„Jedná se o komunikaci, kde je silniční provoz veden v obou směrech a kde má podle zákona zůstat pro každý směr jízdní pruh široký tři metry, celkem tedy šest metrů,“ vysvětluje silniční technik litoměřického odboru dopravy a silničního hospodářství Josef Landa.

Prostor navíc podle něj slouží jako nástupní požární plocha, kde by měl zůstat volný pruh pro případný zásah hasičů, a to po čtyřiadvacet hodin denně.
Podle místních lidí byli policisté k parkování vozidel po celou dobu tolerantní.

„Po zavedení „bodového systému“ v červenci 2006 proběhla tzv. „tichá dohoda“ mezi městskou policií a příslušníky Policie ČR přímo před domem, že nebude pokuty udělovat ani jedna z nich,“ psali zdejší obyvatelé v otevřeném dopise starostovi města.

„Poté, co jsme v srpnu zveřejnili v litoměřickém Deníku článek, ve kterém si stěžujeme na rušení nočního klidu hlukem z okolních hospod, z nichž tři tato zařízení mají otevřeno až do ranních hodin, začali městští strážníci řidiče kvůli parkování před domy podél plotu pokutovat,“ říká Renáta Beranová.

Místní přitom upozornili i na to, že parkovací plochy kolem domů u kapličky obsazují auty v mnoha případech řidiči – návštěvníci hospod.

„Parkovacích míst je tu opravdu málo. K večeru už nemáme šanci zaparkovat. Kolem domů jsou sice parkovací plochy, ale všechny bývají plně obsazené,“ posteskla si Marie Výbohová, jedna ze zdejších obyvatel.

„Jednu dobu tu zavedli systém placených parkovacích míst. Taky jsem si jedno zaplatila, i když se mi stávalo, že nakonec bylo stejně obsazené. Fungovalo to ale asi jen měsíc, pak to zrušili a od té doby to tu zase funguje způsobem – kdo dřív přijde, ten dřív mele,“ dodala žena.

To, že po osmé hodině večer před panelákem nezaparkuje, potvrdil i Jaroslav Popper. „Musíme pak zase jen porušovat zákon a parkovat třeba na parkovišti u Alberta. Tady kolem je totiž v tu dobu už všechno obsazeno,“ poznamenal.

Jeho slova potvrdil i Antonín Podzemský. Řešení, které navrhuje, by ale znamenalo zásah do veřejné zeleně.

„Navrhuju protáhnout parkoviště směrem do trávníku. Vím, že je to blbý, protože je to kus přírody, ale
vždyť je to přímo u frekventované silnice a děti si tu stejně hrát nemůžou,“ myslí si mladý muž.

Podle městských úředníků je tato varianta možná, rozšíření parkovacích ploch je podle nich potřeba, musejí být ale řešena koncepčně. S konkrétními požadavky se musí na úředníky obrátit sami občané.

„Ne vždy lidé chtějí parkovací místa na úkor zeleně. To ostatně potvrdil i průzkum při ulici Revoluční, kde lidé dali přednost stávajícímu stavu před vytvořením nových parkovacích míst na místě staré nevyužité plochy,“ poznamenal Josef Landa.