„Sestavil jsem pracovní tým, který se touto problematikou zabývá. Členem týmu jsou například místní živnostníci, architekt města Mužík, nebo zástupci památkářů. Po ustavujícím jednání proběhla již dvě další. Žádné konkrétní výstupy zatím nemáme, spíše se pohybujeme v rovině vizí. Její podobu se nám snad podaří převést do určitých pravidel tak na jaře příštího roku,“ uvedl Jaroslav Tvrdík. „Snažíme se sladit pohled památkářů, živnostníků a veřejnosti. Je to složitá a citlivá oblast,“ dodal Jaroslav Tvrdík.

Město chce u povolování nových reklam uplatňovat těžce se rodící pravidla. Například trvat na používání přírodních materiálů – skla, železa a dřeva nebo samostatných písmen. Uvažuje i nad tím, že by majitelům provozoven, kteří by své vývěsní štíty předělávali do požadované podoby, přispívalo finanční částkou na tuto úpravu.

Provedení vývěsního štítu provozovny rychlého občerstvení Gurmánie a velikost výloh se nelíbilo památkářům. V minulých dnech došlo k nápravě. „Ve správním řízení se vždy hlavně snažíme domluvit se s majitelem provozovny než dávat mu pokuty, a v tomto případě se nám to společně povedlo. Vše je již tak, jak má být,“uvedla Jana Počíková ze státní památkové péče.

Terčem kritiky se také stala reklama firmy Petersik v dolní části Dlouhé ulice, která zakrývá poměrně dost velkou část historického domu. „Reklama nebyla nikdy povolena. Majiteli domu, který je totožný s majitelem firmy, jejíž reklama nyní „zdobí“ dům, jsme udělili nejvyšší možnou pokutu, deset tisíc korun. Vůbec se s námi nesnažil spolupracovat. Pokud reklamu neodstraní, je řada na Stavebním úřadě, aby tak učinil na jeho náklady za něj,“ uzavřela Jana Počíková.