„Vysavač byl najednou moc hlučný a rozbil se. Poslala jsem ho k reklamaci a oni mi ho vrátili netknutý zpátky,“ stěžuje si Ludmila Klímová z Třebívlic. „Opravář firmy BECK mi sdělil, že vysavače neopravují, ale rovnou je vyměňují za nové,“ tvrdí žena, která vadný vysavač ještě několikrát mělnické firmě odeslala, ta jí ho ale pokaždé vrátila neopravený zpět.

„Teď naposled už nešel vůbec. Je nemožné promluvit si s někým z firmy. Pokaždé mi praštili telefonem, dokonce na mě byli hrubí,“ říká trpce důchodkyně, která požádala litoměřický Deník o pomoc.

„Firma by měla zdůvodnit, proč vadu výrobku neodstranila. Pokud se tak nestalo, může poškozená spotřebitelka podat podnět ke kontrole České obchodní inspekci, a to zda byly splněny povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele při vyřizování reklamace nebo odstranění reklamované vady,“ sdělila na dotaz Deníku Miloslava Fléglová, tisková mluvčí České obchodní inspekce.

„Jestli bude požadovat odstoupení od smlouvy, měla by tak učinit písemně a výrobek vrátit,“ uvedla mluvčí.

Pokud lhůta stanovená pro vrácení peněz spotřebitelem marně uplyne, měl by spotřebitel svoje nároky uplatnit soudní cestou.

„Jestli bude soudní řízení nezbytné, doporučujeme konzultovat další postup s právníkem nebo sdružením spotřebitelů,“ dodala.

Ludmila Klímová proto požádala o odstoupení od smlouvy. „Vrátila jsem i parní čistič, který jsem dostala k vysavači jako dárek. Nyní budu čekat na vrácení peněz,“ dodala žena, pro níž anabáze zatím neskončila.

Zkušenosti s mělnickou firmou přiznala na litoměřickém náměstí i Jana Traspeová z Litoměřic, která s ní před zhruba šesti lety také absolvovala prezentační akci. Poprvé koupila sadu hrnců za 23 tisíc korun, k nim dostala kufr nožů a pizza–pánev. Kuchyňský robot stál 13 tisíc.

„Hrnce jsem dala dětem k Ježíšku a splácela. Zlobily se na mě,“ vzpomíná důchodkyně. „Teploměry na poklicích se hned rozbily, nože vyvrátily, používat je nemůžeme. Struhadla robota byla tupá,“ postěžovala si na nekvalitní zboží.

Litoměřický Deník včera mělnickou firmu BECK International s. r. o. telefonicky zkontaktoval. Pracovnice firmy odmítla redakci sdělit číslo mobilního telefonu jednatelky společnosti. Elektronická zpráva, kterou pak redakce jednatelce zaslala, se vrátila jako nedoručitelná. V dopise, který teď firma Ludmile Klímové poslala, se mimo jiné píše: „Sdělujeme, že vám bude po vrácení zboží zaplacená částka 9 900 korun s vynaloženými náklady na reklamaci vrácena.“ Kdy to bude, není jasné.