VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město našlo své cyklovzory

LITOMĚŘICE - Město Litoměřice dodrželo slib, který dali zastupitelé na svém zářijovém výjezdním zasedání na kolech. V rámci připravované studie pro zbudování chráněných cyklotras na území města a s tím spojené propojení Litoměřic se stávajícími cyklostezkami uspořádalo prezentaci s názvem „Možnosti rozvoje cyklotras na území města Litoměřice – město, kde budou cyklisté vítáni?“

31.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Červinka

„Mým přáním je, aby se cyklistická doprava stala rovnocennou dopravou v našem městě a byla integrována do celkového dopravního systému. Jak se to podařilo například v Kodani nebo Amsterdamu. Že je to možné, jsme viděli v dnešní prezentaci,“ uvedl starosta Ladislav Chlupáč.

„Vítám, že se město rozhodlo začít skutečně upřednostňovat myšlenku, aby se Litoměřice staly městem, kde budou cyklisté opravdu vítáni,“ řekl po prezentaci Alexandr Kárász, hodnotitel národní certifikace Cyklisté vítáni. „Rada města Litoměřic na svém říjnovém jednání schválila vznik nového oddělení – cestovního ruchu, do které bude spadat i problematika zpřístupnění města a jeho okolí cyklistům,“ upozornil místostarosta Litoměřic Jaroslav Tvrdík.

„Cílem města je zpřístupnit České středohoří jako součást Zahrady Čech cyklistům. A to je dobře,“ řekl Alexandr Kárász. „A další důležitou součástí našeho plánu je zavedení cyklistiky jako běžné každodenní dopravy pro občany města a také zavedení, zjednodušení a zatraktivnění tzv. turistické cyklistiky,“ doplnil Tvrdík.

Ve všech těchto oblastech cyklistiky je však město teprve na pomyslném startu a čekají jej léta usilovné práce. Na prezentaci upozornil zastupitel města Petr Kvapil na to, že v prvé řadě je potřeba udělat kroky, které cyklistům dokáží zpříjemnit cestu po městě, co nejrychleji, například ve změně dopravního značení. „Změnu dopravního značení, která umožní cyklistům průjezd jednosměrek, chceme mít připravenou do začátku nové cyklosezony,“ řekl Tvrdík.

Nelije se asfalt zbytečně do krajiny?

Cyklistika je propagována jako doprava šetrná k životnímu prostředí. Města hrdě představují milionové investice do nových cyklostezek. Často přitom jde o několik metrů široké a rovné „cyklodálnice“. Ve jménu cyklistů i životního prostředí se asfaltují a rozšiřují cesty s původně přírodním povrchem, budují se i zcela nové, dokonale hladké, přímé koridory. Často na přání majitelů pozemků jako jsou Povodí Labe, Povodí Ohře nebo Lesy ČR, aby oni mohli využívat cyklostezky pro svou těžkou techniku. U mnoha cyklistů však asfaltový koberec vzbuzuje rozpaky. Vyjeli si do přírody a chtějí vidět přírodu, ne silnici.

Komu asfaltové cyklostezky naopak dělají radost? Hlavně jejím stavitelům. Již nyní jsou na ně zadávány mnohamilionové zakázky.
Lidé, kteří o výstavbě stezek rozhodují, často zapomínají rozlišovat mezi různými účely cyklostezek. Šířka, povrch i trasa cyklostezky by měly odpovídat jejímu převažujícímu využití. Cyklostezky, které mají sloužit každodenní dopravě lidí do práce a do školy, by měly propojovat jednotlivé cíle co nejkratší cestou, měly by být co nejpohodlnější a nejbezpečnější, mít odpovídající kapacitu a taky povrch sjízdný téměř po celý rok. Cyklostezky poblíž obcí a měst rovněž rádi využívají in-line bruslaři, kteří asfaltový povrch potřebují, zde je asfalt pochopitelný.

Rekreační cyklostezky jsou o zážitcích

Avšak u cyklostezek určených k rekreačnímu účelu, které vedou krajinou, by ale mělo jít o něco jiného. „Rekreační cyklostezky by se neměly stavět proto, aby se cyklisté dostali z místa na místo co nejrychleji, ale proto, aby nabyli krásných zážitků z přírody a krajiny. Přímé, široké, asfaltové cesty cyklisty a jiné uživatele od přírody spíš odtrhávají místo toho, aby je do ní vtahovaly,“ říká Tomáš Kvasnička z České mountainbikové asociace.
V rekreační cyklistice nastal velký zlom s masovým rozšířením trekových a horských kol. V posledních deseti letech se u nás prodávají v naprosté většině právě terénní kola. Z toho lze usuzovat, že lidé preferují kola do terénu a že asfalt potřebuje jen malé procento kol. Cyklisté jsou vytlačováni na zpevněné, silnicím podobné cesty. Ty jsou však přesným opakem toho, za čím mnozí cyklisté do krajiny přijíždějí.

31.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Asistenti učitelů 19 850 Kč

Asistenti vychovatelů asistent pedagoga. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19850 kč, mzda max. 22900 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Asistent pedagoga pro žáka s těžkou formou DMO, žák nechodí, používá židli OttoBock, kvůli těžké dysartrii žák nemluví. Pro bližší specifikaci nutné osobní jednání. Způsob prvního kontaktu e-mailem, telefonicky.. Pracoviště: Základní škola a mateřská škola liběšice, 411 46 Liběšice u Litoměřic. Informace: Jan Táborský, +420 724 939 799.

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 26 020 Kč

Učitelé na 1. stupni základních škol (kromě v přípravných třídách základních škol). Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč, mzda max. 33930 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Hledáme na plný úvazek kvalifikovaného učitele pro 1. stupeň ZŠ do základní školy v Bechlíně. První kontakt e-mailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Základní škola bechlín, okres litoměřice - příspěvková organizace, 411 86 Bechlín. Informace: Pavel Adámek, +420 720 027 037.

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Ostatní pracovníci ostrahy a 12 500 Kč

Ostatní pracovníci ostrahy a bezpečnostních agentur ostraha osob a majetku. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč, mzda max. 13000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Zaměstnanec bude vykonávat práci na pozici vrátný., kontrola příchodů a odchodů zaměstnanců a dalších osob, příjezdu a odjezdu vozidel, výdej klíčů, obchůzková činnost., Směny každý den od: 20:00 do 06:00, Místo je vhodné i pro osoby sae zdravotním postižením., První kontakt e-mailem nebo telefonicky.. Pracoviště: Discret ts s.r.o., pracoviště dobříň, 413 01 Roudnice nad Labem. Informace: David Horský, +420 777 155 283.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební mistr 30 000 Kč

Mistři a příbuzní pracovníci ve stavebnictví mistr stavební výroby/ předák. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: místo výkonu práce: Roudnice nad Labem a stavby na území ČR., Požadavky/ výhody: praxe ve stavebnictví, ideálně v oblasti dopravních staveb / absolvent stavebního oboru, čtení stavebních výkresů, práce s nivelačním přístrojem, řidičský průkaz skupiny B, pracovitost, časová flexibilita, spolehlivost, ochota se učit nové věci., Služební vozidlo, služební notebook a telefon. Mimořádné prémie., Způsob prvního kontaktu zaměstnavatele: e-mailem nebo telefonicky od 7:00 - 15:00 hod. Osobní setkání po telefonické domluvě v Martiněvsi č.p.49, 411 19 Mšené-lázně.. Pracoviště: Stavby dopravních cest a.s., Špindlerova třída, č.p. 974, 413 01 Roudnice nad Labem. Informace: Petr Lohniský, +420 774 089 850.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 18. června 2018

Rozšířená realita v žaláři a dobře skrytá marihuana pro Poláky: videa dne

Ilustrační foto.

Vloupání na Litoměřicku meziročně ubylo. Zloděje odrazuje lepší zabezpečení

Lovosické koupaliště v novém kabátě otevřelo své brány návštěvníkům

Lovosice - Rekonstruované koupaliště otevřelo v pátek 15. června své brány návštěvníkům. Letošní sezona nabídne nové zázemí jak pro personál, tak pro návštěvníky.

Řidiči, pozor! Litoměřice čeká několik rekonstrukcí a uzavírek ulic

Litoměřice - Ještě v červnu proběhne několik dopravních uzavírek, na které by se měli řidiči připravit.

FOTO: Takový byl letošní Den záchranářů Ústeckého kraje

Ústecký kraj – Složky krajského integrovaného záchranného systému se v sobotu představily v Litoměřicích. Podívejte se, jak to tam vypadalo.

Začátek prázdnin se obejde bez extrémních veder. Bouřky budou jen lokální

Severní Čechy - Po horkém červnu má následovat spíše průměrný červenec, naznačuje dlouhodobá předpověď meteorologů. Srážek nadále nebude mnoho.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT